וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 מדינות באירופה קראו לישראל לחזור בה מתוכנית הבנייה ביו"ש

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 15:25

צרפת, גרמניה, בריטניה ואיטליה הן בין המדינות שיצאו בקריאה לסגת מבנייה של 3,000 יחידות בגדה המערבית. הן הצהירו כי הן קוראות "לשני הצדדים לשפר את שיתוף הפעולה ולהפחית את המתיחות"

בווידאו: ישראל אישרה בנייה של 3,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון/צילום: רויטרס

כמה מדינות באירופה קראו היום (חמישי) לישראל לחזור בה מתוכנית הבנייה של 3,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון. המדינות בלגיה, דנמרק, פינלנד, צרפת, גרמניה, אירלנד, איטליה, הולנד, נורבגיה, פולין, ספרד ושוודיה, הצהירו כי הן קוראות "לשני הצדדים לשפר את שיתוף הפעולה ולהפחית את המתיחות".

במקביל להודעה המשותפת של 12 משרדי החוץ של המדינות, פרסמה בריטניה הודעה נפרדת. השר למזרח תיכון במשרד החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי אמר: "אנחנו קוראים לישראל לחזור בה מהכוונה לקדם בניה בהתנחלויות. הרחבת ההתנחלויות מנוגדת לחוק הבינלאומי".

הקריאה של מדינות אירופה מגיעה לאחר כינוסה אתמול של מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי ואישורה קידום תכנון ובניה בשורה ארוכה של התנחלויות.

בנייה שטחים התנחלות אבני חפץ. ראובן קסטרו
בנייה שטחים התנחלות אבני חפץ/ראובן קסטרו

אתמול פורסם בוואלה! כי שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן קיים שיחת טלפון מתוחה ביום שלישי עם שר הביטחון בני גנץ במהלכה הוא הביע מחאה על ההחלטה לאשר תכנון ובניה של יחידות הדיור בהתנחלויות בגדה המערבית. כך לפי שלושה פקידים ישראלים בכירים שעודכנו בפרטי השיחה.

השיחה בין בלינקן לגנץ היתה הדרג הגבוה ביותר בו העביר ממשל ביידן לממשלה בירושלים את חוסר שביעות רצונו מההחלטה לקדם בניה חדשה בהתנחלויות. היא הגיעה אחרי חילופי מסרים בערוצים שקטים בדרגים נמוכים יותר וכן מסרים פומביים של דובר משרד החוץ בוושינגטון.

ראש הממשלה נפתלי בנט וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בישיבת ממשלה, מלון המלך דוד, ירושלים, 10 באוקטובר 2021. יואב דודקביץ', פול
בין המדינות המגנות, גרמניה. מרקל ובנט, החודש/פול, יואב דודקביץ'

אישור הבניה החדשה בהתנחלויות היה אמור להתבצע כבר בחודש אוגוסט לפני נסיעתו של ראש הממשלה בנט לוושינגטון לפגישתו הראשונה עם הנשיא ביידן. עם זאת כינוס מועצת התכנון נדחה באותה עת בשל שביתה של עובדי המנהל האזרחי. בשבוע שעבר הודיע משרד הביטחון על מועד חדש לכינוס המועצה כדי לאשר את תכניות הבניה בהתנחלויות. בהודעה נמסר כי מספר יחידות הדיור שיאושרו יגדל מ-2200 לכ-3000.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully