וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין תיקנס במיליון אירו ליום בשל הרפורמות במערכת המשפט

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 11:36

בית המשפט העליון של האיחוד האירופי גזר את העונש על הממשלה בוורשה שטרם פירקה את בית הדין המשמעתי לשופטים כפי שהבטיחה. "דרך של עונשים וסחטנות אינה הנכונה", תקפה הממשלה הלאומנית, בהמשך למשבר המעמיק בינה לבין בריסל

ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי בפסגת האיחוד האירופי בבריסל, 22 באוקטובר 2021. רויטרס
מתנגדי הממשלה מזהירים מפרישה מהאיחוד האירופי. רה"מ פולין בפסגת האיחוד, בשבוע שעבר/רויטרס

פולין תחויב בקנס של מיליון אירו ליום בעקבות קיומו של בית דין משמעתי לשופטים - כך קבע אתמול (רביעי) בית המשפט העליון של האיחוד האירופי, בשלב נוסף בעימות בין הגוש לוורשה סביב שלטון החוק במדינה.

הסכסוך הממושך סביב הרפורמות המשפטיות בפולין, שלדברי הגוש מערערות על עצמאות בתי המשפט, העמיק השנה, והעלה שאלות על עתידה של החברה המזרחית הגדולה ביותר באיחוד האירופי. פולין הודיעה כי תבטל את בית הדין כחלק מרפורמות רחבות יותר, אך טרם הציגה תוכניות מפורטות לכך.

בית המשפט של האיחוד האירופי כבר קנס את פולין בחצי מיליון אירו ליום בשל אי-ציות לפסיקתו להפסיק את הפעילות במכרה פחם בגבול עם צ'כיה. פולין הצהירה כי היא תמשיך להפעילו ולא תשלם את הקנסות שהושתו עליה.

"דרך של עונשים וסחטנות כלפי ארצנו אינה הדרך הנכונה", כתב דובר ממשלת פולין, פיוטר מולר, בטוויטר. סגן שר המשפטים, סבסטיאן קלטה, תקף את בית המשפט. "הוא מתעלם לחלוטין מהחוקה הפולנית ומפסיקותיו של בית המשפט החוקתי", צייץ.

מפלגת השלטון הלאומנית של פולין "חוק וצדק" מאשימה את הנציבות האירופית בחריגה מסמכותה בשל מהלכיה לעצור את הרפורמות שהיא מקדמת במערכת המשפט.

לבקשת ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי, בית המשפט החוקתי של פולין בחן אם מרכיבים מסוימים באמנות האיחוד האירופי עולים בקנה אחד עם החוקה הפולנית. מוקדם יותר החודש קבע הטריבונל שלא, ומבקרי הפסיקה הזהירו כי היא יוצרת בעיה קיומית עבור הגוש שאחד מעקרונותיו המרכזיים הוא עליונות החוק של האיחוד האירופי על החוק המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully