וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4,300 תחנות דלק נפגעו במתקפת הסייבר באיראן: "בוצעה על ידי מדינה זרה"

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 13:44

יממה אחרי השיבושים הקשים, תורים ארוכים עדיין משתרכים מחוץ לתחנות הדלק. בטהראן רומזים למעורבות זרה, אך טרם הטילו אחריות על מדינה כלשהי. ראיסי: "המתקפה נועדה לגרום זעם בקרב הציבור באמצעות יצירת כאוס ושיבושים"

בווידאו: תחנות דלק באיראן הושבתו בעקבות מתקפת סייבר/צילום: רויטרס

איראן אמרה היום (רביעי) כי תחנות הדלק חזרו לפעול כסדרן, יממה לאחר מתקפת הסייבר נרחבת, אך תורים ארוכים עדיין נרשמו בכניסה להן. בתחנה אחת השתרך תור של 90 מכוניות, ואלו שרכשו דלק קנו אותו במחירים לא מסובסדים. בערוץ הטלוויזיה הממלכתי דווח כי 4,300 תחנות חוו שיבושים ברחבי המדינה מאז אתמול.

נשיא איראן, איברהים ראיסי, אמר כי מתקפת הסייבר נועדה ל"גרום לזעם בקרב הציבור באמצעות יצירת כאוס ושיבושים". לדבריו, "צריכה להיות היערכות משמעותית בתחום הסייבר ולגופים הרלוונטיים אסור לאפשר לאויב לממש את יעדיו ליצור בעיות בחייהם של האזרחים". מתקפת הסייבר התרחשה לקראת יום השנה השני למחאות הדלק של 2019, שדוכאו באלימות רבה על ידי המשטר אחרי מותם של מאות מפגינים.

מזכיר המועצה העליונה לסייבר אמר כי פרטי המתקפה ומקורה נמצאים בחקירה. "המתקפה הזאת בוצעה סביר להניח על ידי מדינה זרה. מוקדם מדי להכריז איזו מדינה זו ואיך היא עשתה זאת", אמר אתמול אבולחסן פירוזאבאדי. הוא קישר את המתקפה הזו למתקפה על מערכות הרכבות של איראן ביולי, שיוחסה על ידי חברת אבטחת הסייבר הישראלית צ'ק פוינט לקבוצת האקרים המכונה "אינדרה"', על שם אל המלחמה ההינדי. גם אז נעשה שימוש במספר "64411" של חמינאי.

באוגוסט הודלפו סרטונים שתיעדו אלימות קשה בבית הכלא הידוע לשמצה אווין במתקפת סייבר נוספת.

תור בתחנת דלק בטהראן, איראן, 27 באוקטובר 2021. Fatemeh Bahrami, GettyImages
"המתקפה בוצעה סביר להניח על ידי מדינה זרה". תור בתחנת דלק בטהראן, אתמול/GettyImages, Fatemeh Bahrami

"השיבושים בשעות האחרונות במערכות התדלוק בתחנות נגרמו על ידי מתקפת סייבר", דיווח אתמול ערוץ הטלוויזיה הממלכתי. "מומחים טכניים פועלים לתיקון הבעיה ובקרוב התדלוק יחזור לשגה". בתמונה שפורסמה ברשתות החברתיות מאחת התחנות נכתב על הצג "מתקפת סייבר 64411" - מספר הטלפון בלשכתו של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. בתיעוד אחר שפורסם ברשתות החברתיות, נראה שלט חוצות בכביש מהיר שבו נכתב: "חמינאי, איפה הדלק שלנו?".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תור בתחנת דלק בטהראן, איראן, 27 באוקטובר 2021. Fatemeh Bahrami, GettyImages
תחנת דלק בטהראן, אתמול/GettyImages, Fatemeh Bahrami

משרד הנפט אמר כי רק מכירות דלק באמצעות כרטיסים חכמים, שמוזילים את המחיר, נפגעו במהלך מתקפת הסייבר והלקוחות עדיין יכלו לרכוש דלק במחיר גבוה יותר. גורמים רשמיים הבטיחו שאין מחסור בדלק וכי יתר התחנות ייפתחו מחדש את מחר בשעות הצהריים.

הרפובליקה האסלאמית הייתה יעד למתקפת הסייבר המפורסמת ביותר בהיסטוריה, כשווירוס "סטוקסנט" פגע בתכנית הגרעין שלה לפני יותר מהעשור. לפי ההערכה הרווחת, הוא יוצר על ידי ישראל וארצות הברית. מנגד, ארצות הברית, ישראל ומדינות המערב האשימו בעצמן את איראן במתקפות סייבר נגד תשתיות חיוניות שלהן.

דלק זול נחשב למעין זכות מולדת באיראן, שלה יש את מאגרי הנפט הרביעיים בגודלם בעולם, חרף עשרות שנים של סנקציות כלכליות. נהגים הנהנים מסבסוד רוכשים ליטר דלק במחיר של 15 אלף ריאל - חמישה סנט - לעומת פי שניים במחיר רגיל. המתקפה התרחשה גם ביום הולדתו של השאה האחרון שנמלט מאיראן ב-1979 לפני המהפכה האסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully