וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הודיעה רשמית: שוקלים לצרף את ישראל לרשימת המדינות הפטורות מוויזה

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 8:22

השר לביטחון המולדת הזכיר את שמה של ישראל לצד קפריסין, בולגריה ורומניה, והכריז כי אלו מועמדות להיכנס לתוכנית המדינות שאזרחיהן אינם נדרשים לאשרת כניסה מיוחדת לזמן שהייה של עד 90 יום

ארצות הברית שוקלת לצרף את ישראל לרשימת המדינות שאזרחיהן לא נדרשים לוויזה כדי להיכנס למדינה - כך אמר הלילה (רביעי) השר לביטחון המולדת של ארה"ב, אלחנדרו מיורקס. הוא הזכיר את שמה של ישראל לצד קפריסין, בולגריה ורומניה - כמועמדות מובילות להיכנס לתוכנית בת 40 מדינות שאזרחיהן נהנים מכניסה חופשית למדינה עם שהייה של עד 90 יום.

מיורקס הדגיש את היתרונות הכלכליים שמדינתו מרווחיה ממהלך של צירוף מדינות לתכונית זו. "אנחנו מאוד מאוד ממוקדים בה", הוא אמר, והוסיף שהתוכנית מספקת גם יתרונות ביטחוניים משמעותיים.

התוכנית להעניק לישראל פטור מאשרת כניסה לארצות הברית עלתה בפעם האחרונה באוגוסט, במהלך פגישה של ראש הממשלה נפתלי בנט עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שהכריז כי יקדם את ביטול החובה. בעת חזרתו ארצה בנט אמר כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הורה לקדם את הסוגייה במהירות האפשרית.

שגרירות ארצות הברית בתל אביב. 6 בדצמבר 2017. רויטרס
שגרירות ארצות הברית בתל אביב/רויטרס

בספטמבר, צירפה ארצות הברית את קרואטיה לתוכנית הפטור מהוויזה. מנכ"ל איגוד הנסיעות של ארצות הברית, רוג'ר דאו, אמר ביום שלישי שהוספת קרואטיה היא הכנסה של מאה מיליון דולר לכלכלת ארצות הברית. "בכל פעם שאתה מוסיף אחת מהמדינות האלה, הנסיעות פשוט פורחות", אמר דאו.

מדינות שמשתתפות בתוכנית הפטור מוויזה לארצות הברית חייבות לעמוד בדרישות הקשורות ללוחמה בטרור, סטנדרט של אכיפת חוק, אכיפת הגירה אבטחת מידע ומסמכים וניהול תקין של ביקורת הגבולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully