וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכנסת מחו על אי-יישום מסקנות ועדת ביטון: "בנט יזם אותה. אם לא עכשיו, היא לא תיושם"

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 20:42

חמש שנים חלפו מאז פורסם הדוח לשילוב תכנים מיהדות ספרד במערכת החינוך, ובשדולה המסורתית בכנסת מחו היום על כך שמסקנותיה לא יושמו מאז. יו"ר הוועדה, המשורר ארז ביטון: "אם מצאו 30 מיליארד שקלים לשימור הקואליציה, ניתן למצוא גם 200 מיליון שקלים למימוש המסקנות"

חמש שנים חלפו מאז פורסם דוח ועדת ביטון לשילוב תכנים מיהדות-המזרח במערכת החינוך, ודבר לא קרה - כך עלה היום (שלישי) בכינוס מיוחד בשדולה המסורתית בכנסת. במהלך הכינוס דרשו חברי הוועדה מראש הממשלה נפתלי בנט ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון ליישם את מסקנות הוועדה באופן מידי.

בכינוס הביעו יוזמי הדיון אכזבה מאי-יישום מסקנות הדוח, זאת כחלק מקמפיין ציבורי שקורא לבנט ושאשא ביטון ליישם את מסקנותיו כבר בתקציב הקרוב. יו"ר הוועדה, המשורר ארז ביטון, מתח ביקורת על כך שהמסקנות לא מומשו: "אם מצאו 30 מיליארד שקלים לשימור הקואליציה, ניתן למצוא גם 200 מיליון שקלים למימוש מסקנות הדוח. לא מוצאים 200 מיליון בשבילנו? תנו לנו להרגיש שלא עשינו סתם עבודה בוועדת ביטון. זה לא בשמיים".

כינוס בשדולה המסורתית בכנסת | ארז ביטון. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"תנו לנו להרגיש שלא עשינו סתם עבודה". המשורר ארז ביטון בכנסת, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בוועדה שהוקמה ב-2016 על ידי בנט, בתקופה בה כיהן כשר החינוך, הומלץ על עלייה לקברי צדיקים, שאלות חובה בבגרות בהיסטוריה על נושאים מזרחיים, יצירת מגמת לימוד חדשה בתחום מורשת יהדות ספרד והמזרח, הכנסת נושא ילדי תימן החטופים לתוכנית הלימודים, טיולים של בני נוער לארצות הבלקן, ספרד ומרוקו, הוספת משוררים ויוצרים מזרחיים בבגרות בספרות, ייצוג שווה של מזרחים ואשכנזים במועצה להשכלה גבוהה ועוד.

כינוס השדולה המסורתית בכנסת 26 באוקטובר 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הכינוס בכנסת, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי
שר החינוך נפתלי בנט מקבל את המלצות ועדת ביטון, משרד החינוך. יולי 2016. יותם רונן
בנט מקבל את המלצות ועדת ביטון, יולי 2016/יותם רונן

אופיר טובול, מייסד תור הזהב ומיוזמי הקמת השדולה המסורתית בכנסת אמר: "לחתולי הרחוב יש יותר כסף מאיתנו. תתעוררו". לדבריו, "אם ועדת ביטון לא תיושם כשמי שיזם אותה הוא ראש הממשלה, היא לא תיושם לעולם. אם היא לא תיושם כששרת החינוך היא ביטון, היא לא תיושם לעולם. אם זה לא ייושם בתקציב הנוכחי זה לא יקרה".

חברי הכנסת מיכאל ביטון ונעמה לזימי התחייבו לפעול למימוש המסקנות בתקציב הקרוב. "מדירים לחלוטין את קבוצת האוכלוסייה הגדולה בישראל", אמרה לזימי. "עם או בלי כוונת מכוון, אבל באופן שיטתי. אנחנו חייבים לשנות את זה בתקציב הקרוב". ח"כ ביטון הוסיף כי "כגובה הציפייה גובה האכזבה, כגובה התקווה גובה תחושת הנטישה, כגובה האמירה החברתית שיכלה לצאת - כך היישום נזנח. לא ניתן למחדל הזה, שעשו וועדה מדהימה, עם אנשי רוח ושם, והשאירו את זה ריק מתוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully