וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלימות בחברה הערבית: 25 שנות מאסר לגבר מעראבה שרצח את גיסו

26.10.2021 / 9:18

מאמון בדארנה, בן 37 מעראבה, נידון ל-25 שנות מאסר בגין רצח בכוונה תחילה של גיסו זייד עסאלה, בן 38 במותו, שטען בפניו שאינו גבר אם הרים יד על אשתו, אחותו של המנוח. "השיח ביניהם הצליח להסלים לדקירות קטלניות בפחות מדקה"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר (שני) 25 שנות מאסר על מאמון בדארנה, בן 37 מעראבה, בגין רצח בכוונה תחילה של גיסו זייד עסאלה, בן 38 במותו, שטען בפניו שאינו גבר אם הרים יד על אשתו, אחותו של המנוח.

הגיס המנוח, זייד עסאלה, הותיר אחריו הורים, אחים וכמובן אלמנה וילדים. הצעיר מבין הילדים היה בן חודשיים בלבד בעת שנרצח והוא לא יזכה להכיר את אביו והבוגר ביניהם היה בן 10. "אני כואב לי מה שקרה. לא תכננתי את הדבר הזה וזה כמו אח שלי. הוא הזמין אותי והיה עצבני", אמר מאמון בדארנה בשלב הטיעונים לעונש להרכב השופטים אברהם אליקים, תמר נאות פרי ורונית בש אשר קבעו כי הוכח מעבר לכל ספק סביר כי הוא שתקף את המנוח וכי דקר אותו בכוונה, ולא במסגרת הגנה עצמית. הם ציינו כי מסקנה זו מבוססת על הראיות בתיק, כמו גם על מה שכינו "גרסתו הבלתי עקבית ובלתי מהימנה של הנאשם, והדגמותיו הבלתי אפשריות".

הסניגורים עו"ד יוני דדון ועו"ד לימור דדון ציינו הסכם סולחה בין המשפחות וכי באופן כמעט מידי לאחר האירוע, בלי קשר לתוצאות המשפט, שולם פיצוי של 750,000 ש"ח למשפחת המנוח. על רקע זה לא ביקשה הפרקליטות פיצוי נוסף בבית המשפט.

מאמון בדארנה, רצח, תחנת דלק, עראבה, 21 דצמבר 2018. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח של בדארנה/דוברות משטרת ישראל

האירוע התרחש לפני שלוש שנים, ב-23 לנובמבר 2018, על רקע העימות שהיה לבדארנה מוקדם אותו בוקר עם אשתו לוריס, שאחריו יצא לבית הוריו. בשעה 6:58, קיבל שם בדארנה שיחת טלפון מעסאלה המנוח, אשר עבד אותה העת בתחנת דלק הממוקמת במרחק כמה מאות מטרים מבית הוריו של בדארנה. הוא ביקש ממנו להגיע על מנת לשוחח עמו. שתי דקות אחר כך, בשעה 7:00, כבר הגיע בדארנה ברכבו לתחנת הדלק כשהוא נושא עמו את הסכין, ירד מהרכב וניגש למשרד התחנה. בין השניים התפתח דין ודברים בנוגע לעימות אותו בוקר בין בדארנה לבין אשתו, אחותו של עסאלה.
בדארנה דחף את עסאלה והפילו על הרצפה, ובעוד המנוח שוכב, גהר מעליו, שלף את הסכין ודקר אותו שתי דקירות בגב. לאחר מכן התרוממו השניים, עסאלה השליך לעבר בדארנה מגב במטרה להרחיקו ממנו, וזה השליך בחוזקה בחזרה כיסא שהיה במקום. בשלב זה הפריד ביניהם גבר שהגיע לתחנת הדלק דקות ספורות קודם לכן. הוא הרחיק את בדארנה מהמשרד וליווה אותו לרכבו, כשהוא עדיין אוחז בסכין. בדארנה עלה על רכבו ונסע מהמקום, ואילו הגיס עסאלה התמוטט במשרד. הוא פונה באמבולנס מהמקום כשהוא במצב קשה ונפטר מפצעיו זמן קצר לאחר הגעתו למרכז הרפואי לגליל בנהריה.
חקירת המשטרה התנהלה ביחידה המרכזית של מחוז צפון. החוקרים תפסו מצלמות אבטחה והשיגו סרטונים אשר תיעדו את מאמון בדארנה מגיע לתחנת הדלק ועוזב אותה כשהוא אוחז בידו בסכין. עשרות עדים נחקרו תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים.

"המקרה שלפנינו הוא הדגמה קשה וכואבת של הקלות הבלתי נסבלת שבה סכסוך טריוויאלי הופך אירוע קטלני", טענה בפני בית המשפט התובעת עו"ד לילך תמיר שביקשה להשית על מאמון בדארנה מאסר עולם, "העובדה שהשיח ביניהם הצליח להסלים לדקירות קטלניות בפחות מדקה, מלמדת אותנו על חומרת המקרה".

היא הוסיפה, "אני מופיעה בתיקי רצח הרבה שנים וככל שהשנים חולפות אני מבינה שאין באמת מספיק מילים לתאר את הבור שנפער בחיי משפחה שאיבדה יקיר במוות מיותר כל כך. אני לא יודעת אם ענישה מחמירה היא הפתרון היחיד למספר הקורבנות ההולך וגדל משנה לשנה וסביר להניח שלא. ברור לי שרק טיפול משולב של כל המערכות של המדינה יוכל אולי לטפל בתופעה קשה זו אבל אין בכך להפחית את האחריות שלנו לעשות את כל מה שאנו יכולים כדי להעביר מסר שהמתה כזו בכוונה תחילה דינה מאסר עולם ורק בנסיבות מיוחדות אפשר לחרוג מכך".

לדבריה, "אמנם אין לנו טענה שהנאשם תכנן מראש לבצע את הרצח שכן לו עשה את זה היה מדובר ברצח בנסיבות מחמירות, אבל אי אפשר להתעלם מכך שהרקע לאירוע זה, ויכוח של כמה שניות, טעון ככל שיהיה, מוביל את הנאשם לדחוף את המנוח, לגהור מעליו ולדקור אותו פעמיים בפלג גופו העליון דקירות קטלניות".

"נעשו טעויות רבות בתיק הזה", אומרים הסניגורים, "נערער לבית המשפט העליון"

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully