וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המהגרים במזרח אירופה: גרמניה מעבה את הגבול עם פולין

25.10.2021 / 12:21

שר הפנים אמר כי 800 שוטרים כבר נפרסו באזור, בעקבות זינוק במספר המהגרים המגיעים בעידוד משטר לוקשנקו המבקש לנקום על הסנקציות האירופיות. במקביל, המשטרה פיזרה פעילי ימין קיצוני שהיו בדרכם לגבול וברשותם כלי נשק

מפגינים נגד ארגון ימני קיצוני בעיירת הגבול גובן, גרמניה, 23 באוקטובר 2021. רויטרס
הפגנה נגד פעילי ימין קיצוני בסמוך לגבול עם פולין, אתמול/רויטרס

שר הפנים של גרמניה אמר אמש (ראשון) כי הממשלה תגביר את הפיקוח בגבול עם פולין בעקבות העלייה במספר המהגרים החוצים את הגבול מבלארוס. הורסט זיהופר אמר לעיתון בילד אם סונטאג כי 800 שוטרים כבר הוצבו בגבול עם פולין, והוסיף כי "במידת הצורך, אני מוכן לתגבר זאת עוד יותר".

במקביל, המשטרה פירקה פיזרה כ-50 פעילים מקבוצת הימין הקיצוני "הדרך השלישית", שקראה לחבריה להתכנס כדי לפעול נגד המהגרים המגיעים דרך הגבול מפולין. במהלך המבצע, המשטרה החרימה גז פלפל, כידון, מצ'טה ואלות.

משבר ההגירה בגבול המזרחי של האיחוד האירופי עם בלארוס מכביד מאוד על המדינות באזור. פולין מקדמת תכנית להקמת חומה בעלות של 350 מיליון אירו בגבול עם בלארוס כדי להדוף את המהגרים מהמזרח התיכון ומאפריקה, שלפי מדינות אירופה זוכים לעידוד ממשטרו של אלכסנדר לוקשנקו המבקש לנקום בהן על הסנקציות נגדו.

כשנשאל האם יש צורך בחומות בגבול, אמר שר הפנים של גרמניה: "זה לגיטימי מבחינתנו להגן על הגבול החיצוני כדי למנוע מעברים בלתי-מזוהים דרך הגבול". על פי נתוני משרד הפנים בגרמניה, כ-5,700 איש חצו ללא אישור את הגבול עם פולין מתחילת השנה. ביום שבת נעצר חשוד בהברחה לאחר ש-31 מהגרים בלתי-חוקיים מעיראק נמצאו בטנדר ליד הגבול הפולני.

זיהופר הציע בשבוע שעבר למקבילו הפולני מריוש קמינסקי לערוך סיורים משותפים לאורך הגבול בתגובה לעלייה במספר המהגרים. קמינסקי השיב כי פולין תומכת לחלוטי באמצעים מסוג זה, אולם זיהופר גם אמר בשבוע שעבר גרמניה לא מתכוונת לסגור את הגבול עם פולין, והוסיף כי מהלך כזה גם "מוטל בספק מבחינה משפטית".

מוקדם יותר החודש, גורמים בפולין, בליטא ביוון ובמדינות אחרות קראו להקמת מכשולים לאורך גבולות האיחוד האירופי כדי לבלום את אלו המבקשים לנצל את המהגרים למטרות פוליטיות. בריסל, נכון לעכשיו, מסתייגת ממימון הקמת חומות בגבולות, כשהיא מתעקשת שהמסגרת החוקית הנוכחית מאפשרת לה להשתמש בכספי תקציב האיחוד האירופי רק לצורך "מערכות לניהול גבולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully