וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הלאומית נגד משרד התחבורה: "פגיעה אנושה בנהגי התחבורה ציבורית"

24.10.2021 / 16:35

המכרז דרכו נעשה מעבר נהגים בין זכייני תחבורה ציבורית בקריית אונו ובאלעד גורר עימו אובדן זכויות סוציאליות כגון ותק בשכר, מענקים וימי מחלה. ההסתדרות הלאומית עתרה לבית המשפט נגד המכרז: "המדינה עוצמת עיניה בחוזקה אל מול תופעה ברורה של העסקה פוגענית"

ההסתדרות הלאומית עתרה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד משרד התחבורה, בעקבות פגיעה בזכויות נהגי התחבורה הציבורית.

הפגיעה באה לידי ביטוי במעבר בין זכייניות הפעלת התחבורה הציבורית. כל החלפת זכיין גוררת את הנהגים לאובדן רכיבים וזכויות סוציאליות אותן צברו בעבודתם הקודמת. בין השאר מדובר באיבוד תוספת ותק בשכר, הפחתת הפרשות לקרן השתלמות, פגיעה בגובה תעריפי שעות עבודה, פגיעה במענקים, פגיעה בהיקף ימי מחלה, החופשה וימי הבראה. המעבר נעשה באמצעות מכרז, אך בפועל הוא נכפה עליהם על ידי המדינה.

במסגרת העתירה, ההסתדרות דורשת מהמדינה לכלול במסגרת המכרז המדובר, הכולל את אשכול קווי קריית אונו ואלעד, סעיפים המחייבים את הזוכה בו לעגן את מלוא זכויותיהם הסוציאליות של נהגי התחבורה הציבורית, תוך שמירת רצף הזכויות במעבר בין החברות. כמו כן, מבקשים להקפיא את המכרז ולמנוע את הוצאתו לפועל עד שיכללו בו הסעיפים שמעגנים ושומרים על זכויות הנהגים.

אגד אוטובוס חשמלי 2. יח"צ,
"מאלץ אלפי נהגים להתחיל הכל מאפס"/יח"צ

עו"ד יאיר דוד, המייצג את ההסתדרות בעתירה, תקף את המדינה: "'עוצמת עיניה בחוזקה' אל מול תופעה ברורה של העסקה פוגענית, תוך ניצול ציני של העובדה שהנהגים, עובדים מוחלשים, נאלצים בלית ברירה לעבוד בתנאים פוגעניים. המשמעות הישירה של הדברים היא פגיעה נוספת במעט התנאים שכבר הושגו עבור הנהגים".

ששי שדה, ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית אמר כי ההתנהלות גורמת לאלפי נהגים "לאבד בהרף עין את כל הזכויות שצברו ולהתחיל הכל מאפס". לפיו, זה מעיד על "אוזלת היד של משרד התחבורה".

ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, מסר בתגובה כי: "משרד התחבורה לא יוכל לגייס נהגים חדשים לענף כל עוד לא ידאגו לנהגים העוסקים כיום במקצוע. מחסור של נהגי אוטובוסים בענף מוביל לכשלים בבטיחות ובאיכות השירות. אנשי משרד התחבורה חייבים לאמץ את המלצות הארגון המקצועי ולהבין את נהגי האוטובוסים המדברים מהשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully