וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור המתחסנים במזרח אירופה נמוך, והאזור הפך למוקד הקורונה העולמי

24.10.2021 / 14:39

אף שבאזור חיה רק 4% מאוכלוסיית העולם, 20% מהנדבקים החדשים בעולם בימים האחרונים הם ממזרח אירופה. האמון בחיסונים ובמערכות הבריאות במדינות הללו נמוך, ובתי החולים ברוסיה, רומניה ואוקראינה קורסים

טיפול בחולי קורונה בבית חולים בבוקרשט, רומניה, 19 באוקטובר 2021. רויטרס
בכל חמש דקות מת אדם מהנגיף ברומניה. מחלקת חולי קורונה בבוקרשט/רויטרס

מדינות מזרח אירופה הפכו למוקד התפרצות הקורונה העולמית בימים האחרונים, עם כ-20% מהמקרים החדשים בעולם בעוד שאוכלוסיית האזור מהווה רק 4% מאוכלוסיית העולם. בקרוב יגיע מספר המאובחנים במזרח אירופה ליותר מ-20 מיליון, לאור שיעורי ההתחסנות הנמוכים - רק פחות ממחצית מהתושבים באזור קיבלו מנת חיסון אחת.

בהונגריה, שבה שיעור המחוסנים הוא הגבוה ביותר במזרח אירופה, 62% מהאוכלוסייה קיבלה לפחות מנה אחת, ואילו באוקראינה רק 19% מהאזרחים מחוסנים במנה אחת לפחות. ממוצע הנדבקים החדשים במזרח אירופה הוא יותר מ-83,700 ביום, הנתון הגבוה ביותר באזור מאז נובמבר. לפי נתונים של רויטרס, שלוש מחמש המדינות עם מספר המתים היומי הגבוה בעולם הן באירופה - רוסיה, אוקראינה ורומניה.

בארגון הבריאות העולמי אמרו כי התקהלויות גדולות יותר במקומות סגורים אחרי הסרת ההגבלות ולקראת החורף מניעות את העלייה בתחלואה בקורונה במדינות רבות אירופה. הגבלות שהטילו לאחרונה כמה מדינות על כניסת מחוסנים בלבד למקומות סגורים הובילה להפגנות בסופיה ובעירים אחרות.

חיטוי תחנת רכבת נגד קורונה, מוסקבה רוסיה, 19 באוקטובר 2021. רויטרס
הרשיות הטילו הגבלות חדשות כדי להיאבק במגיפה. פעולות חיטוי במוסקבה/רויטרס

סקר של הנציבות האירופית הראה שלפחות אדם אחד מכל שלושה ברוב המדינות שבמזרח האיחוד האירופי אינו סומך על מערכת הבריאות, לעומת ממוצע של 18% בכלל הגוש.

לפי ניתוח של רויטרס, יותר מ-40% מכל המקרים החדשים שדווחו במזרח אירופה היו ברוסיה, שבה בכל חמש דקות אובחנו 120 מקרים חדשים. שר הבריאות, מיכאיל מורשקו, אמר כי מערכת הבריאות נתונה תחת לחץ רב. המדינה דיווחה ביום שישי על שיא יומי במספר המתים מקורונה זה היום הרביעי ברציפות.

עד כה, רוסיה חיסנה רק כ-36% מהאזרחים במנה אחת לפחות, והרשויות מאשימות את סרבני החיסונים בהשתוללות המגיפה. מוסקבה, עיר הבירה והעיר המאוכלסת ביותר במדינה, תסגור בשבוע הבא את כל העסקים למעט חנויות חיוניות כגון סופרמרקטים ובתי מרקחת כדי לבלום את התפשטות המחלה.

סלובקיה דיווחה על 3,480 מקרים חדשים ביום שלישי האחרון, הנתון היומי הגבוה ביותר מאז מרץ. שיעורי החיסונים בסלובקיה הם מהנמוכים ביותר באיחוד האירופי, כשרק קצת יותר ממחצית מהאוכלוסייה הבוגרת מחוסנת במלואה.

ברומניה, בתי החולים על סף קריסה והמיטות לטיפול נמרץ תפוסות במלואן ברחבי המדינה. ביום שלישי דווח על שיא במספר המתים והחולים, והחודש מת בכל חמש דקות אדם מהנגיף. אוקראינה, שרשמה שיא יומי במספר הנדבקים והמתים מקורונה ביום שישי, האריכה את מצב החירום המאפשר לרשויות להטיל הגבלות לבלימת המגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully