וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תחלק יותר מ-2 מיליארד שקלים לכספים קואליציוניים

22.10.2021 / 14:00

לקראת אישור התקציב הסופי, הופצה טיוטת ההחלטה של חלוקת הכספים הקואליציוניים. הסכום עלה ב-800 מיליון שקלים לעומת הנוסח שאושר לפני חודשיים. הוא צפוי לכלול, בין היתר, תקיבים לסיוע לנפגעות תקיפה מינית, לתנועות הנוער, לגרעינים תורניים ולקהילת הלהט"ב

בריאיון: שר האוצר ליברמן בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: ניר חן

לקראת העברת התקציב, ממשלת בנט-לפיד צפויה לאשר בקרוב יותר משני מיליארד שקלים לכספים קואליציוניים, שנועדו לממן את הדרישות הפוליטית של השרים, חברי הכנסת והסיעות וההסכמים הפוליטיים שנחתמו עם הקמת הממשלה.

מטיוטת הצעת המחליטים עולה כי הסכום הכולל של הכספים הקואליציוניים גדול בכ-800 מיליון שקלים לעומת הנוסח המקורי של ההחלטה, שאושר בממשלה באוגוסט האחרון במקביל לתקציב המדינה. אז, הממשלה אישרה סכום כולל של כ-1.4 מיליארד שקלים - 700 מיליון ב-2021 ו-700 מיליון ב-2022. מטיוטת ההחלטה החדשה עולה כי הסכום הכולל עלה ל-849 מיליון ב-2021 ו-1.2 מיליארד ב-2022.

ישיבת ממשלה 17 באוקטבור 2021. רויטרס
התכנית עשויה לעלות לאישור בראשון. ישיבת הממשלה, השבוע/רויטרס

ההחלטה על הכספים הקואליציוניים צפויה לעלות לאישור בממשלה במקביל להחלטה על אישור תכנית החומש לחברה הערבית לשנים 2022-2026, בהיקף של עשרות מיליארדי שקלים. התכנית עשויה לעלות לאישור הממשלה כבר ביום ראשון הקרוב אך ייתכן שתידחה במספר ימים נוספים.

הצעת המחליטים לא מופיעה בסדר היום של ישיבתה הקרובה של הממשלה, וגם פירוט התכניות כפי שמופיע במסמך הנלווה לו חסר, וככל הנראה לא כולל עדיין רבות מהתכניות והדרישות שעוד יתווספו ויפורטו לקראת האישור הסופי סמוך למועד העברת התקציב. בין התכניות שמתוקצבות בכספים הקואליציוניים ניתן למצוא 165 מיליון שקלים במשרד החינוך לתמיכה בתנועות הנוער, דרישה של מפלגת העבודה, ו-30 מיליון שקלים לקהילת הלהט"ב, דרישה של כחול לבן ויש עתיד.

נושא נוסף עליו יש הסכמה רחבה בממשלה, ואליו צפויים לעבור כספים רבים, הוא טיפול ומניעת תקיפות מיניות, טיפול בעברייני מין ואלימות במשפחה: יותר מ-80 מיליון שקלים יוקצו בשנתיים הקרובות לתוכניות שונות בנושא, במשרד הרווחה ומשרד המשפטים. לדרישת מפלגת העבודה יוקצו גם שני מיליון שקלים לעידוד ספורט נשים וחמישה מיליון שקלים לרשות לקידום מעמד האישה, ותקציבים נוספים הוקצו לכפרי סטודנטים, ומסגרות לילדים ונוער בסיכון. מהמסמך עולה כי שר הבריאות ניצן הורוביץ, שהציג באחרונה תוכנית מקיפה לרפורמה בבריאות הנפש, צפוי לקבל כ-90 מיליון שקלים בשנתיים הבאות לשירותי בריאות הנפש, שישמשו בין היתר לטיפול בהתמכרויות ובהפרעות אכילה.

עוד בוואלה!

מבחן המנהיגות של רה"מ: בין סער ושקד, בנט יצטרך להכריע על עתידו הפוליטי

לכתבה המלאה
טיפול בעברייני מין וקהילת הלהט"ב. אתר רשמי, מערכת וואלה!
טיוטת ההחלטה/מערכת וואלה!, אתר רשמי
טיפול בעברייני מין וקהילת הלהט"ב. אתר רשמי, מערכת וואלה!
טיוטת ההחלטה/מערכת וואלה!, אתר רשמי

עוד עולה מהמסמך כי לדרישת ימינה, במשרד החינוך יקצו 187 מיליון שקלים, בין היתר לתכניות לנוער בסיכון ציוני דתי, שירות לאומי ומורות מתנדבות וגרעינים תורניים, בנוסף ל-15 מיליון שיוקצו למינהלת השירות האזרחי-לאומי, ובמשרד ראש הממשלה יקצו 182 מיליון שקלים לטיפול בהתמכרויות וקליטת עולי צרפת.

בנוסף לכך, מההחלטה עולה כי הממשלה צפויה להעביר 140 מיליון שקלים לתמיכה באוניברסיטת אריאל, ו-54 מיליון שקלים לרשות העתיקות להמשך הפיתוח הארכיאולוגי בעיר דוד. המשרד לשירותי דת, שבראשו עומד השר כהנא, יקצה 204 מיליון שקלים לתמיכה בשירותי דת, הקמת מוסדות דת והקמת מינהלת זהות יהודית. 40 מיליון שקלים יועברו למשרד הביטחון בה בעת, למשרד התפוצות יינתן תקציב של 40 מיליון שקלים להקמת אגף ליהדות מתחדשת, שתטפל בזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים, שהופיע בהסכמים הקואליציוניים עם מפלגת העבודה.

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, תקבל תקציב של 135 מיליון שקלים לתכניות לקשישים, לעידוד תעסוקה ומניעת בדידות. ישראל ביתנו, מפלגתו של שר האוצר אביגדור ליברמן, תקבל שבעה מיליון שקלים מתקציב משרד הנגב והגליל למניעת התאבדויות עולים חדשים ואירועי תרבות בפריפריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully