וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים חזרו בהם מהתפטרותם: "ניצחנו והציבור ניצח. כולנו נזכה לרפואה טובה יותר"

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 16:24

הרופאים המתמחים קיבלו את המתווה של הורוביץ, לפיו עד 2025 יקוצרו התורנויות בכל בתי החולים בארץ. מובילת המחאה ד"ר ביטון: "שמנו היום סוף לתורנויות של 26 שעות, מודה לשר הבריאות ושרת הכלכלה"

בווידאו: הצהרת המתמחים על קבלת המתווה של שר הבריאות לקיצור התורנויות/ארגון מרשם

הרופאים המתמחים חזרו בהם מהתפטרותם וקיבלו את המתווה שהציג ביום שני שר הבריאות ניצן הורוביץ. זאת, לאחר שבועיים סוערים במשא ומתן בין נציגי המתמחים לבין משרד הבריאות והממשלה בעניין יישום המתווה גם על בתי חולים במרכז הארץ ולא רק בפריפריה. "ניצחנו והציבור ניצח", אמרה ד"ר ריי ביטון, מובילת המחאה, בתום הפגישה עם השר, "כולנו נזכה לרפואה טובה יותר".

עוד הוסיפה ביטון: "שמנו היום סוף לתורנויות של 26 שעות. זה היה מאבק קשה ונאלצנו לשלם מחירים קשים, אמרו עלינו דברים קשים ואמרו שיפגעו בשכר שלנו. אני רוצה להודות לשר הבריאות הורביץ על החלטה אמיצה אחרי עשור של עוול מתמשך. אני רוצה גם להודות לשרת הכלכלה שעשתה משהו שאף שר לפניה לא עשה וחתמה על הסכם שכר חדש".

לדבריה, המתמחים קיבלו שני ביטחונות מהשר - ועדה שתהיה אחראית ליישום המתווה, ולוחות זמנים חתומים.

מסע"ת | יו"ר ארגון הרופאים המתמחים ד"ר ריי ביטון 20 באוקטבור 2021. מג'די פתחי, TPS
קיבלו ביטחונות משר הבריאות. ד"ר ביטון מובילת מחאת המתמחים, היום/TPS, מג'די פתחי

השר מנה עוגנים שיתנו ודאות למתמחים שהמתווה אכן יתקדם לאורך השנים ואמר כי "עד סוף 2025 נחיל את כל הסעיפים". כלומר, לפי השר, בתוך ארבע שנים המתווה יחול על כלל בתי החולים בארץ.

"המאבק על אורך התורניות מלווה את ישראל שנים ארוכות, הרבה הבטחות ואפס מעשים. כל ממשלות ישראל בחרו להתעלם מזה עד הממשלה הזו", אמר הורוביץ. בשלב הראשון יחול המתווה על עשרה בתי החולים בפריפריה, לאחר מכן בבתי החולים במרכז ולאחר מכן בכל המחלקות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פגישה בין שר הבריאות, ניצן הורביץ לבין יו"ר ארגון הרופאים המתמחים ד"ר ריי ביטון 20 באוקטבור 2021. ללא, מערכת וואלה!
פגישת השר הורוביץ עם המתמחים, היום/מערכת וואלה!, ללא

ביום הצגת המתווה, המתמחים בירכו ואמרו בתגובה כי "אחרי ימים ארוכים של שיחות לתוך הלילה, הצעות ובחינה של מתווים אפשריים, עם הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובלשכת השר, נראה כי הדברים מתכנסים לכיוון הנכון ואנחנו שמחים על הודעתו של השר ועל רוח הדברים שיוצאת ממנה". המתמחים ביקשו לראות את המתווה הכתוב ולוודא שהוא מעוגן מבחינה תקציבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully