וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים דורשים מיו"ר הכנסת: שמור על הפרטיות שלנו והפסק את ההצצות

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 16:32

אחרי שחברת כנסת תועדה במליאה קונה נעליים במכשיר הנייד, נתניהו תועד עם תוכן פתק מרעייתו והמחשב של ניר ברקת צולם - הח"כים פנו ליו"ר לוי בניסיון לעצור את התופעה. בפנייה נכתב בין היתר כי "ענייניהם האישיים חייבים להישאר בחזקתם בלבד"

בווידאו: ח"כ קטי שטרית בוחרת נעליים במהלך דיון במליאת הכנסת/צילום: זירה פוליטית

חברת כנסת תועדה במליאה קונה נעליים במכשיר הסלולרי, נתניהו תועד עם תוכן הפתק מרעייתו שרה והמחשב של ניר ברקת צולם עם מסמך שבו ערך רשימה עם תומכים בחוק נגדו. רצף האירועים שהתרחש בשבועות האחרונים במליאת הכנסת כנראה היה יותר מידי עבור חלק מחברי הכנסת שמבקשים כעת למגר את "תופעת המציצנות למכשירים הפרטיים" שברשותם.

הח"כים אופיר סופר (הציונות הדתית) ואמילי מואטי (העבודה) פנו היום ליו"ר הכנסת, מיקי לוי, בכדי שיגביל את האפשרות להציץ לשולחנות של חברי הכנסת, וישמור על פרטיותם. עיקר התופעה נובעת מכך שחברי הכנסת מהאופוזיציה יושבים שעות ארוכות במליאת הכנסת תחת יציע העיתונאים ואורחי הכבוד, ובכך בהצצה קלה יכולים להיחשף לפעולותיהם.

הפתק שקיבל נתניהו מאשתו באמצעות יועציו. מתוך הטוויטר של מיכאל האוזר טוב, מערכת וואלה!
פתק של נתניהו עם תוכן של רעייתו במליאה/מערכת וואלה!, מתוך הטוויטר של מיכאל האוזר טוב

"בשבועות האחרונים אנו עדים לתופעה מגונה החוזרת על עצמה שוב ושוב, בה מצולמים חברי כנסת ללא ידיעתם בעת שהותם במליאת הכנסת", כתבו סופר ומואטי. "ענייניהם האישיים של חברי הכנסת והשרים כמו גם נושאים בתחום עבודתם הקשורה לעיתים בנושאים הקשורים לביטחון המדינה ולנושאים מסווגים - חייבים להישאר בחזקתם בלבד אלא אם כן בחרו לחשוף אותם".

הם טענו בפנייתם ליו"ר הכנסת כי "מצב זה אסור שיימשך" וציינו בין היתר את העובדה כי "בישיבות מליאה נאלצים חברי הכנסת והשרים לעסוק מדי פעם לפעם בענייניהם האישיים ואף בנושאים הקשורים לעבודתם השוטפת", ולכן ביקשו "לפעול באמצעות כלל הכלים העומדים לרשותך למיגור התופעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קטי שטרית מחפשת נעליים בכנסת 20 באוקטובר 2021. זירה פולטית, מערכת וואלה!
קטי שטרית מחפשת נעליים בכנסת/מערכת וואלה!, זירה פולטית
טבלת האקסל של ניר ברקת. רשתות חברתיות, מערכת וואלה!
טבלת האקסל של ניר ברקת/מערכת וואלה!, רשתות חברתיות
מרכז האופוזיציה יואל חסון במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על חוק המרכולים, 9 בינואר 2018. רשתות חברתיות, מערכת וואלה!
מרכז האופוזיציה לשעבר יואל חסון במליאת הכנסת/מערכת וואלה!, רשתות חברתיות

לא ברור האם וכיצד יכול לפעול יו"ר הכנסת נגד התופעה לאור העובדה כי מקומם של העיתונאים הוא ביציע הממוקם מעל חברי הכנסת כך שיוכלו להיחשף לנעשה בתוך המליאה בטקסים, דיונים והצבעות, אך המקרים בשבועות האחרונים הובילו לכך שחברי הכנסת חוששים מכך, ולמרות שרק השניים חתומים על המכתב באופן רשמי, ח"כים נוספים במליאה - הסכימו באופן עקרוני עם פנייתם.

גורמים בלשכת יו"ר הכנסת התייחסו לפרסום בוואלה! ואמרו כי "אין כוונה לשנות את הדרך בה המליאה מסוקרת על ידי העיתונאים והצלמים. חברי הכנסת צריכים להפנים שהמליאה מצולמת, חשופה ופתוחה לציבור באופן מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully