וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאשא ביטון לבנט: לפתוח את דיוני קבינט הקורונה לציבור

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 14:10

ברקע ההדלפות מדיונים ממשלתיים והמאבק השפטי לפרסום הפרוטוקולים מהקבינט, שרת החינוך שיגרה מכתב לרה"מ בו ביקשה להחיל שקיפות על הדיונים: "הכרחי לאמון הציבור". אתמול פורסמו בחדשות 12 ציטוטים מישיבה סגורה מהם עלה שבנט נזף בשאשא ביטון השבוע על מתווה הכיתה הירוקה

בווידאו: שרת החינוך מתייחסת לבדיקות הקורונה במערכת החינוך/צילום: ערוץ הכנסת

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון פנתה היום (רביעי) לראש הממשלה נפתלי בנט בבקשה לפתוח את דיוני קבינט הקורונה לציבור ולקיים את הליך קבלת ההחלטות בניהול המגפה בשקיפות מלאה.

במכתב ששיגרה שאשא ביטון לבנט, שהגיע לידי וואלה!, היא כתבה כי היא מבקשת "להפנות את תשומת לבו למען שקיפות מלאה לדיונים המקצועיים בקבינט הקורונה, כולל אלו העוסקים במערכת החינוך".

עוד כתבה כי "כשליחי ציבור, עלינו לפעול ליצירת שקיפות מלאה לתהליך קבלת ההחלטות והדיונים המקצועיים המתקיימים מפעם לפעם - ולפתוח אותם במלואם לציבור הרחב. כך התחייבנו לציבור במערכת הבחירות האחרונה. הבטחה כזו ראוי לקיים. שקיפות ושיתוף הציבור הינם צעד הכרחיים לחיזוק אמון הציבור בממשלה".

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון בחדר מצב לקראת פתיחת שנת הלימודים, 31 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
שאשא ביטון/פלאש 90, יונתן זינדל

שאשא ביטון תומכת בהחלת שקיפות בקבלת ההחלטות של הקורונה עוד בתפקידה הקודם כיו"ר ועדת הקורונה, ובמערכת הבחירות האחרונה האשימה את ראש הממשלה הקודם, בנימין נתניהו, בהסתרה וצנזורה. ומאז הקמת הממשלה, ביושבה כשרת החינוך, היא נכנסה לאי אלו עימותים ומחלוקות עם ראש הממשלה ודרגי המקצוע במשרד הבריאות, שמודלפים בדרך כלל לתקשורת בצורה לא רשמית או מסודרת.

רק אתמול פורסמו ציטוטים בחדשות 12 מתוך ישיבה סגורה של ראש הממשלה עם אנשי משרד החינוך והבריאות על מתווה הכיתה הירוקה מהם עלה כי בנט נזף בשאשא ביטון בעקבות נתונים על כישלון המתווה והחליט להמשיך בבידודים אחר הצהריים, למרות התנגדותה של השרה.

מכתב שהעבירה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון לראש הממשלה נפתלי בנט בדבר שקיפות בדיונים מקצועיים. ללא, צילום מסך
המכתב המלא שפרסמה שאשא ביטון/צילום מסך, ללא

הפניה של שאשא ביטון לבנט מגיעה ברקע המאבק הציבורי-משפטי למען פרסום הפרוטוקולים של קבינט הקורונה. בשבוע שעבר בג"ץ הורה לממשלה לנמק עד החודש הבא מדוע היא מסרבת למסור את התמלילים של פורומי קבלת ההחלטות שעסקו בניהול המשבר. ההחלטה ניתנה במסגרת עתירה של התנועה לחופש המידע, הארץ, גלובס וכלי תקשורת נוספים, להסרת החיסיון מעל הדיונים וחשיפת הפרוטוקולים.

שאשא ביטון היא לא השרה היחידה בממשלה שתומכת בשקיפות בנושא הקורונה. בין היתר, שבוע אחר הקמת הממשלה, שר הביטחון בני גנץ פנה לראש הממשלה בבקשה לפרסם את הפרוטוקולים של קבינט הקורונה. כמוהו, גם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי תומכת בפתיחת הדיונים לציבור לנוכח ההדלפות החוזרות ונשנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully