וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח בברזיל על הקורונה: "בולסונארו צריך להיות מואשם ברצח"

הסנאטור החוקר את הטיפול הממשלתי במגיפה ימליץ להגיש כתבי אישום נגד הנשיא על שעודד את התפשטות הנגיף. ואולם, לא סביר שהתובע הכללי, מינוי של בולסונארו, יקבל את ההמלצות, שאף טרם אושרו בסנאט עצמו. יותר מ-600 אלף מתו מקורונה בברזיל, המספר השני בגובהו בעולם

הסנאטור שהוביל את חקירת הטיפול של ממשלת ברזיל במגיפת הקורונה ממליץ להעמיד לדין את הנשיא ז'איר בולסונארו על 13 עבירות פליליות, כולל רצח - כך על פי טיוטת הדוח שפורסמה בכלי תקשורת בברזיל ובעולם. זאת בשל החלטותיו לכאורה לעודד את התפשטות הנגיף שהובילו ליותר מ-600 אלף מתים.

עם זאת, לא סביר שבולסונארו יעמוד לדין על עבירות חמורות אלו, בשל הצורך באישורו של התובע הכללי של ברזיל, שמונה על ידי הנשא. בנוסף לכך, טיוטת דוח החקירה שגיבש הסנאטור רנן קאליירוס צריכה לקבל את אישור הסנאט וייתכנו בה שינויים. ההצבעה אמורה להתקיים בשבוע הבא.

בולסונארו טוען כי החקירה נגדו נובעת משיקולים פוליטיים. הוא אמר אתמול לתומכיו כי החקירה בסנאט היא "בדיחה" וכי הוא אינו מודאג ממנה.

מספר המתים מקורונה בברזיל הוא השני בגובהו בעולם, אחרי ארצות הברית. בולסונארו ספג ביקורת רבה ממומחים לבריאות הציבור בשל התנגדותו להטלת סגרים, סירובו התכוף לעטות מסיכה בפומבי והצהרותיו כי הוא טרם התחסן נגד הנגיף. הוא טוען שמשום שהוא החלים מהנגיף, הוא אינו זקוק לחיסון. הנשיא הימני קיצוני, שהתמיכה בו לפי הסקרים בשפל לקראת הבחירות בשנה הבאה, גם עודד שימוש בתרופות לא מוכחות, כמו בהידרוקסיכלורוקווין, תרופה נגד מלריה.

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בארמון בברזיליה, 19 באוקטובר 2021. רויטרס
טוען שהחקירה נגדו היא "בדיחה". בולסונארו/רויטרס

המסמך, שאורכו כמעט 1,200 עמודים, מצביע על בולסונארו כ"אחראי העיקרי על טעויות הממשלה שבוצעו במהלך מגיפת הקורונה". בדוח נכתב כי בולסונארו פעל נגד עצת משרד הבריאות כשתמך בשימוש בתרופות לא מוכחות. פשעים נוספים שייחס לו הדוח כוללים רצח עם של האוכלוסייה הילידית, רשלנות, שימוש לא סדיר בכספי ציבור, הפרת אמצעים סניטריים, הסתה לפשע וזיוף מסמכים פרטיים.

בדוח מואשם בולסונארו בכך שסירב לנצל הזדמנויות מקודמות לרכוש חיסונים, עיכב את תחילת הקמפיין במה שעלה בחייהם של 95 אלף מאיש. הוא פעל על פי "אמונה חסרת ביסוס בתיאוריית חסינות העדר דרך הדבקה טבעית ובקיומו של טיפול. ללא חיסונים, מקרי המוות יהיו מטאוריים, כפי שאכן היו".

לשכת הנשיאות ומשרד הבריאות טרם הגיבו לפרסומים על הדוח, שממליץ גם להעמיד לדין נגד שלושה מבניו של בולסונארו: הסנאטור פלביו, חבר בית הנבחרים אדוארדו וחבר מועצת העיר קרלוס. הדוח טוען שהם הפיצו מידע שקרי שעודד את האזרחים שלא להקפיד על אמצעים היגייניים לבלימת המגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully