וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרד של יו"ר סיעת רע"ם: "שהסיכומים יכובדו במלואם, או שנלך לבחירות"

עודכן לאחרונה: 19.10.2021 / 12:15

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ וליד טאהא מוחה על סירובה של הקואליציה לקדם את החוק שנועד לאפשר את חיבורם של בתים שנבנו ללא היתר לרשת החשמל. ח"כ טאהא ביטל את דיוני הוועדה והחריף את הטון מול הקואליציה: "הגענו לשלב ההכרעות"

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ וליד טאהא, ביטל את דיוני הוועדה שבראשה הוא עומד בימי רביעי וחמישי, שבהם היו אמורים לדון בחוקים מתוך חוק ההסדרים והתקציב, וכן החליט להחרים את ההצבעות במליאה מחר, זאת במחאה על סירובה של הקואליציה לקדם את חוק החשמל שביקש לקדם בתחילת השבוע הבא.

סיעת רע"ם הגישה את הצעת החוק שנועדה לאפשר את חיבורם של בתים שנבנו ללא היתר לרשת החשמל, ויו"ר הסיעה, ח"כ טאהא, ביקש לעלות אותו לאישור בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב. אתמול התקיימה פגישה מתוחה בין ח"כ טאהא לשר המשפטים גדעון סער ויו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן, ובין הצדדים לא הושגו הסכמות. לאחר מכן , החליט ח"כ טאהא על הצעד נגד הקואליציה. ח"כ טאהא הסביר בהצעת החוק שלו כי "יישובים רבים בישראל, רובם יישובים ערבים, סבלו במשך שנים מהיעדר תכנון ובעקבות כך נבצר מהתושבים ביישובים אלה להוציא היתרי בנייה, דבר שגרם לעובדה שהם לא יכלו להתחבר לרשת החשמל, הטלפון או המים. ברוב המקרים אותם תושבים התחברו לרשתות אלה בסופו של דבר באופן פיראטי או לא חוקי".

ווליד טאהא. יונתן זינדל, פלאש 90
טאהא/פלאש 90, יונתן זינדל

לדברי ח"כ טאהא, "הצעת החוק נועדה בראש ובראשונה להבטיח שהחיבורים השונים יעשו באופן חוקי ובטוח. חיבורי החשמל הפיראטיים לדוגמה עלולים לסכן במידה רבה את התושבים. לפיכך, לפי הצעת החוק החיבור ייעשה באופן חוקי ובטוח ובהתאם לדרישות הבטיחות של חברת החשמל".

ח"כ טאהא פרסם הודעה שבה החריף את הטון מול הקואליציה: "הגענו לשלב ההכרעות. או שהסיכומים יכובדו במלואם, או שנלך לבחירות. חשמל הוא מצרך בסיסי של החיים והמדינה מונעת מעשרות אלפי בתים להתחבר לחשמל כי היא לא טרחה לקדם תכנון בחברה הערבית במשך עשרות שנים. גם לא קידמו תכנון וגם מענישים את האזרחים על מדיניות שנכפתה עליהם".

לפי גורמים בקואליציה, איילת שקד היא זו שמעכבת את חוק החשמל של רע"מ. לטענתם, "יש מתווה שסוכם מראש עם כל משרדי הממשלה לקידום הצעת החוק אבל אז שרת הפנים איילת שקד הודיעה כי היא מתנגדת לקידומו ללא התחייבות מפורשת שלא ייעשה בנוסח החוק שינויים, ברע"מ התנגדו לכך". אמש, במהלך מפגש של ראשי סיעות הקואליציה עם שר המשפטים גדעון סער, חלק מהנוכחים הביעו זעם על התנהלותה של שקד בטענה כי היא גורמת ל"כאב ראש במקום שבו אין לכך כל צורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully