וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעקנו 'תקפוץ', והוא אמר שהוא מחזיק מעמד": אסון הכדור הפורח - מההמראה ועד הנפילה

עודכן לאחרונה: 19.10.2021 / 14:20

יוגב כהן בן ה-28 מקיבוץ יזרעאל הוא הצעיר שנהרג לאחר שנפל מכדור פורח בכביש 60. כהן עבד בחברה שהפעילה את הכדור כחצי שנה. לדברי בעלי החברה, הצעיר נתלה על הידיות של הכדור מסיבה שטרם התבררה. "אני טס 20 שנה, לא מבינים איך הוא עשה את זה", סיפר. "היה בחור מדהים"

בווידאו: בעל חברת הכדור פורח מספר כיצד התרחש האסון/צילום: אלי אשכנזי ומד"א

יוגב כהן, תושב קיבוץ יזרעאל, הוא הצעיר בן ה-28 שנהרג הבוקר (שלישי) לאחר שנפל מכדור פורח בכביש 60, סמוך לבלפוריה. כהן עבד בחברה שהפעילה את הכדור במהלך חצי השנה האחרונה. לדברי בעלי חברת "לגעת בשמיים", אלמוג אמיר, הצעיר נתלה על הידיות של הכדור מסיבה שטרם התבררה.

מהמועצה האזורית הגלבוע נמסר כי "זהו יום עצוב וקשה. תושבי המועצה ועובדיה מחבקים ומחזקים את משפחת כהן ואת כל קיבוץ יזרעאל, בשעה קשה זו ומשתתפים בצערה".

"היה בחור מדהים, מלח הארץ", סיפר עליו אמיר מבעלי חברת "לגעת בשמיים", שלא נכח בטיסה עצמה. "הגעתי לפה כי קראו לי מהר. הוא היה בחור מדהים, פשוט בחור חזק ואיתן. מה שקרה, אנחנו לא מבינים איך הוא עשה את זה, אני טס 20 שנה - הוא נתלה על הסל - על החלקים התחתונים, שזה לא קורה אף פעם".

יוגב כהן, ההרוג מתאונת הכדור פורח. באדיבות המשפחה
יוגב כהן/באדיבות המשפחה
הידיות שההרוג מכדור פורח 
אחז לאחר שנפל אל מותו 19 באוקטבור 2021. אלי אשכנזי
הידיות עליהן נתלה בן ה-20/אלי אשכנזי

עוד סיפר כי הצעיר "החליט שהוא נתלה על הסל, ועד שהטייס שם לב הוא כבר היה בגובה חמש-שש-שבע מטר, ואז צעקו לו מלמטה 'תקפוץ, תקפוץ', כשהוא עדיין היה קרוב, והוא אמר 'לא, אני מחזיק מעמד'. ואז הטייס החליט להנמיך, אבל היו פה כבלי מתח אז הוא לא יכול היה. הוא ניסה להנמיך אחרי הכביש, הרוח החזירה אותו חזרה, ובאיזשהו שלב הוא לא החזיק מעמד ונפל".

זירת התרסקות כדור הפורח בעמק יזרעאל 19 באוקטובר 2021. אלי אשכנזי
הרכב שלצדו התרסק הצעיר/אלי אשכנזי
זירת התרסקות כדור הפורח בעמק יזרעאל 19 באוקטובר 2021. אלי אשכנזי
קיפול של הכדור פורח בשדה סמוך/אלי אשכנזי

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי בעלי הכדור הבחינו בצעיר כשהוא נתלה מבחוץ מיד בהמראה, אולם הכדור תפס תאוצה ועלה מהר לגובה. מיד כשהצוות הבחין במתרחש, הם ניסו להנחית את הכדור בצידו השני של הכביש, וניסו להכניס את ההרוג, אך הוא החליק ונפל על הכביש.

יוגב כהן הוא אח צעיר לשלוש אחיות. הוריו הם מוותיקי קיבוץ יזרעאל. בקיבוץ סיפרו כי היה אמור לסיים את העבודה בחברת הכדורים הפורחים והיום היה אמור לחתום על חוזה עבודה באחד מענפי המשק ביזרעאל.

הכדור הפורח שהתרסק בעמק יזרעאל 19 באוקטובר 2021. חדשות בזמן, מערכת וואלה!
הכדור ממנו התרסק הצעיר אל מותו/מערכת וואלה!, חדשות בזמן

הצעיר נהרג הבוקר לאחר שנפל מהכדור הפורח אל כביש 60 באזור עפולה נצרת, סמוך לבלפורייה. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי שבסופו קבע את מותו. בשל האירוע, הכביש נחסם משני הכיוונים לאחר האירוע.

מהמשטרה נמסר כי "שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום האירוע והחלו בחקירת נסיבות המקרה".

  • עוד באותו נושא:
  • כדור פורח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully