וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה סוגרת את המשלחת שלה לנאט"ו אחרי גירוש נציגיה

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 20:27

לברוב הודיעה כי מוסקבה תבטל את האישורים של נציגי הברית, בהחרפת המשבר שפרץ לאחר שנאט"ו גירשה 8 רוסים שהואשמו בריגול: "לא רואים צורך להמשיך להעמיד פנים". גרמניה: "ההחלטה תגרום לנזק משמעותי ליחסים"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר ההגנה סרגיי שויגו בטקס פתיחת תרגיל בינלאומי, 23 באוגוסט 2021. רויטרס
היחסים עם המערב ממשיכים להתדרדר. פוטין ושר ההגנה בתרגיל צבאי, אוגוסט/רויטרס

רוסיה הודיעה היום (שני) כי היא תפסיק את פעילות המשלחת הדיפלומטית שלה בנאט"ו לאחר שהברית הצבאית המערבית גירשה שמונה שליחים רוסים שהואשמו ריגול. שר החוץ סרגיי לברוב אמר כי בתגובה, נציגי המשלחת הצבאית של נאט"ו במוסקבה יאבדו את אישורי השהייה שלהם החל מ-1 בנובמבר, ובנוסף לכך תיסגר לשכת המידע של הברית בבירת רוסיה. "אם יש לחברות נאט"ו עניינים דחופים, הן יכולות לפנות לשגריר שלנו בבלגיה עם השאלות הללו", אמר לברוב במסיבת עיתונאים.

נאט"ו הודיעה ב-6 באוקטובר על גירוש שמונה מחברי המשלחת הרוסית לברית שלטענתה היו "קציני מודיעין רוסים לא מוכרזים". מוסקבה אמרה אז כי גירושם פוגע בתקווה לשיפור היחסים עם הברית. "נאט"ו לא מעוניינת בדיאלוג שוויוני ובעבודה משותפת", אמר לברוב. "אם אלו פני הדברים, אז אנחנו לא רואים צורך להמשיך להעמיד פנים שניתן לבצע שינויים בעתיד הנראה לעין". בנאט"ו אמרו כי הם מודעים לדברים של לברוב, אך טרם קיבלו הודעה רשמית ממוסקבה.

ההחלטה של רוסיה מסמנת התדרדרות נוספת ביחסים ביו המזרח למערב, שכבר נמצאים בשפל הגדול ביותר מאז תום המלחמה הקרה. "זה רק יקשה על המצב הקשה ממילא", אמר שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס. "גרמניה ניסתה, דרך נאט"ו, לקיים דיאלוג עם רוסיה. אנחנו צריכים להכיר יותר ויותר בכך שנראה שרוסיה לא רוצה. זה יותר ממצער, ההחלטה שהתקבלה ברוסיה תפגע קשה ביחסים", אמר מאס לכתבים אחרי פגישה עם שרי החוץ של האיחוד האירופי. הוא ציין כי בעבר רוסיה הביעה נכונות לקיים דו-שיח.

רוסיה מאשימה את נאט"ו בפעילות פרובוקטיבית סמוך לגבולותיה, ולאחרונה היא ערכה תרגילים גדולים משלה. הברית מצהירה שהיא נחושה לחזק את ביטחון חברותיה השוכנות קרוב לרוסיה בעקבות סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה בשנת 2014 ותמיכתה סבדלנים במזרח אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully