וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולות השבר מתגברים: ראשי האופוזיציה דנו בהפסקת החרם על ועדות הכנסת

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 20:01

בסיעות החרדיות לוחצים ודורשים מהליכוד להפסיק את ההחרמה של הוועדות ולשבץ את הח"כים לפעילות שוטפת. למרות זאת, בישיבה הוחלט בשלב זה להמשיך במתכונת הנוכחית בעקבות התנגדות הליכוד - שטוענים כי חלוקת הכוח בוועדות מוטה לטובת הקואליציה

ראשי מפלגות האופוזיציה התכנסו הערב (שני) לדיון בהפסקת החרם של האופוזיציה על עבודת ועדות הכנסת. בסיעות החרדיות לוחצים ודורשים מהליכוד להפסיק את ההחרמה של הוועדות ולשבץ את הח"כים לפעילות שוטפת אך בליכוד עדיין מתנגדים במחאה על חלוקת הכוח בוועדות, שמוטה לטובת הקואליציה. בתום הישיבה, הוחלט לקבל את עמדת הליכוד ובשלב זה להמשיך לא לאייש את הוועדות.

לפי גורמים בליכוד הסיעות החרדיות העבירו מסרים שגם אם הליכוד ימשיך בהתנגדותו, הם מתכוונים לאייש את ועדות הכנסת. הכינוס ייערך בשעה 18:00 לאחר הדיון המיוחד לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין.

ראשי המחנה הלאומי בישיבה סגורה בכנסת, 21 ביוני 2021. ללא, אתר רשמי
יתכנסו לאחר הדיון לזכר רבין/אתר רשמי, ללא

מאז הושבעה הממשלה החדשה, מחרימים חברי הכנסת של האופוזיציה את הוועדות בכנסת - הם מגיעים לחלק מהדיונים, אך אינם משתתפים בהצבעות. זהו קרב ארוך שמנהלת האופוזיציה, בטענה כי הקואליציה חילקה את הרכב הוועדות כך שאינן משקפות את הרכב סיעות הכנסת בהתאם לגודלן היחסי, וכי החלוקה מקפחת את האופוזיציה.

הקרב הזה, שפגע בעבודה הפרלמנטרית בכנסת, התנהל עד כה לא רק בוועדות, אלא כלל גם פגישות ארוכות בין הצדדים, השמצות הדדיות, ניסיונות פשר ואף עתירה לבג"ץ. הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות על הרכבי הוועדות, ובעיקרן ועדת הכספים, בה נשמר רוב כפול לקואליציה.

אבל אתמול, במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, התעוררו לראשונה סימני שבירה של האופוזיציה, וחלק מהנוכחים בה קראו להפסיק את החרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully