וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ נגד נתניהו: "החרמת האזכרה לרבין - המשך מסע ההסתה וההשכחה"

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 14:29

שר הבריאות תקף בישיבת הסיעה את יו"ר האופוזיציה, שייעדר מהטקס הרשמי בהר הרצל לזכר ראש הממשלה שנרצח: "מי שלא רוצה לזכור - לא רוצה למנוע את הרצח הבא". לשאלת וואלה! על העדויות על פרס, אמר הורוביץ: תומכים בכל המתלוננות, טוב שזה יוצא ומוטב מאוחר מאשר לעולם לא"

בווידאו: נכדו של רבין בטקס האזכרה בבית הנשיא במלאות 26 שנים לרצח/צילום: לע"מ

שר הבריאות ניצן הורוביץ תקף בפתח ישיבת סיעת מרצ את יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, על היעדרותו מטקס האזכרה הרשמי לזכר ראש הממשלה יצחק רבין בהר הרצל. "החרמת האזכרה הממלכתית על ידי יו"ר האופוזיציה, שהיה גם יו"ר האופוזיציה בעת הרצח, היא המשך מסע ההשכחה וההסתה ועיוות ההיסטוריה וניסיון להתנקות מאחריות. מי שלא רוצה לזכור - לא רוצה למנוע את הרצח הבא", תקף הורוביץ. נתניהו, שספג ביקורת ציבורית בנושא זה, צפוי לנאום בהמשך היום בישיבה המיוחדת שתתקיים במליאת הכנסת לזכרו של רבין.

"צריך להגיד כך: רבין היה ראש הממשלה הישראלי הראשון שהכיר במציאות והכיר בקיומו של עם פלסטיני והכיר בצורך לסיים את השליטה בשטחים ולקיים מו"מ לשלום", אמר הורוביץ בישיבת הסיעה. "רבין סלל את הדרך ואנחנו צריכים לסיים אותה ולממש את חזון שתי המדינות. יש פרטנר, אנחנו נפגשים איתו, הרשות הפלסטינית ונשיא הרשות ויש עם מי לדבר. מי שלא מדבר עם המתונים מחזק את חמאס, ומי שלא מחזק את הרשות הפלסטינית מחזק כוחות אחרים".

"מורשת רבין היא מאבק בלתי מתפשר באלימות בהסתה ובשנאה. מורשת רבין היא לדבר דוגרי ולהגיד את האמת, הקיצונים ממשיכים להוציא מקרבם גזענות. נערי הזוועות בשטחים עוקרים עצים, תוקפים פלסטינים, וגם את חיילי צה"ל - הם ממשיכיו של הרוצח", הוסיף.

שר הבריאות ניצן הורוביץ בהצהרה על המתווה החדש למתמחים בפריפריה, כנסת, 6 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"מורשת רבין היא מאבק בלתי מתפשר באלימות". הורוביץ/פלאש 90, יונתן זינדל

בתשובה לשאלת וואלה! על העדויות להטרדה מינית של שמעון פרס, השיב יו"ר מרצ כי המפלגה תומכת במתלוננות. "הטרדה מינית, פגיעה מינית, תקיפה מינית, הן דבר שצריך להילחם בו ולא משנה מי מבצע אותו, אם זה מעסיק בעבודה או בכיר בממשלה או ידיד או מפקד בצבא. צריך לצאת נגד התופעות האלה ומרצ מובילה את המאבק בהטרדות מיניות וסיוע לנפגעות תמיכה מינית", אמר הורוביץ. "אנחנו לא צריכים הערות לסדר, אנחנו עושים את העבודה גם כשזה לא פופולרי. אנחנו תומכים בכל המתלוננות גם בעניין של שמעון פרס, טוב שזה יוצא ומוטב מאוחר מאשר לעולם לא".

בנוגע למשבר המתמחים, אמר שר הבריאות כי המו"מ איתם נמשך. "אנחנו מדברים איתם כל הזמן, כולל ברגעים אלה. מה שחשוב להבין זה שהקיצור יצא לדרך, הוא קורה. הודענו עליו כבר לפני עשרה ימים. מה שנשאר באי הסכמות זה לא מהותי. אנחנו בדיבור עם המתמחים על השלבים הבאים, ובכל מקרה תוך ארבע שנים יקוצרו התורניות לכל המתמחים בכל הארץ. הדיון הוא עכשיו על פרטים וסדר, וזה תלוי בעיקר באיושים, היכולת של מערכת הבריאות לאייש את התפקידים האלה - כי יש מחסור ברופאים לכן זה יהיה הדרגתי", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully