וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1 מכל 3 גברים משלם על מין: ספרד מכריזה מלחמה על הזנות

ראש הממשלה הבטיח בכנס המפלגה הסוציאליסטית להוציא מחוץ לחוק את הזנות, שלדבריו משעבדת נשים. מאז שיושמה מדיניות אי-הפללה ב-1995, הפכה ספרד למרכז הזנות השלישי בגודלו בעולם והתעשייה מגלגלת 3.7 מיליארד אירו

הפגנה נגד ניצול מיני של נשים במדריד, ספרד, 23 בספטמבר 2021. רויטרס
הפגנה במדריד נגד סטיגמות כלפי נשים העובדות בזנות/רויטרס

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, התחייב אתמול (ראשון) להוציא מחוץ לחוק את הזנות במדינה. בנאום שנשא בפני תומכיו בסוף כינוס בן שלושה ימים של מפלגתו הסוציאליסטית בוולנסיה, אמר ראש הממשלה כי הנוהג "משעבד" נשים.

הזנות חדלה להיות עבירה פלילית בספרד ב-1995, והאו"ם העריך בשנת 2016 כי שווי תעשיית המין במדינה הוא 3.7 מיליארד אירו. לפי סקר מ-2009, אחד מכל שלושה גברים ספרדים שילם עבור מין, ומחקר שנערך באו"ם ב-2011 ציין כי ספרד היא המרכז השלישי בגודלו לזנות בעולם, אחרי תאילנד ופורטו ריקו.

תעשיית הזנות אינה מוסדרת בספרד, וניתן להציע שירותי מין בתשלום כל עוד הם לא מתרחשים במרחב הציבורי. עם זאת, סירסור או תיווך בין עובדת מין ללקוח אינם חוקיים. על פי ההערכות, כ-300 אלף נשים עובדות בזנות בספרד.

כבר ב-2019 הבטיחה המפלגה הסוציאליסטית לפני הבחירת לבטל את הזנות, בצעד שנתפס כניסיון למשוך בוחרות. במניפסט של המפלגה תוארה הזנות כ"אחד ההיבטים האכזריים ביותר של העוני ואחת מצורות האלימות הגרועות ביותר נגד נשים". ואולם, בחלוף שנתיים, לא קודמה שום חקיקה בנושא.

תומכי השיטה הנוכחית טוענים כי היא היטיבה משמעותית עם הנשים העובדות בזנות, והפכה את עבודתן לבטוחה יותר. מנגד, בשנים האחרונות גבר החשש בנוגע לסחר בנשים. ב-2017, משטרת ספרד זיהתה 13 אלף נשים במבצעים שערכה נגד סחר בנשים, ואמרה כי לפחות 80% מהן נוצלו מינית בניגוד לרצונן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully