וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריט הסודי שלקח רמון לחלל - מכתב של רון ארד לבתו

8.2.2003 / 0:01

חדשות 10: האסטרונאוט הישראלי תיכנן להקריא את המכתב בטקס החגיגי שהיה אמור להתקיים לאחר הנחיתה; משפחת ארד אישרה המידע; דיווח: ה"קולומביה" צולמה דקה לפני התרסקותה

הפריט העשירי הסודי שהאסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון, לקח עמו לחלל היה מכתב ששלח הנווט הנעדר, רון ארד, לבתו יובל מהשבי בלבנון - כך פורסם אמש בחדשות 10. על פי המידע, תכנן רמון בתחילה להקריא את המכתב במהלך שהותו בחלל לעיני המצלמה המשדרת את תמונות האסטרונאוטים לכדור הארץ.

מהפרסום עולה כי אילן רמון החליט לבסוף להקריא את המכתב בטקס החגיגי שתוכנן להתקיים עם נחיתת ה"קולומביה" – אירוע שכידוע לא התקיים לבסוף. משפחת ארד אישרה כי אכן העבירה לרמון את המכתב.

אתמול פירסם כתב העת האמריקאי "אוויאשן וויק" גילוי חדש בפרשת התרסקות המעבורת. לפי הדיווח, המעבורת צולמה מן הקרקע דקה לפני התרסקותה. מהצילומים עולה כי נגרם נזק חמור לכנף השמאלית ליד גוף המעבורת.

מצלמת בקרה של חיל האוויר האמריקאי צילמה את התמונה מן הקרקע ברגע האחרון. דוברת של בסיס של חיל האוויר האמריקאי בניו מקסיקו אישרה כי טלסקופים בבסיס צילמו כמה תמונות של המעבורת, והן הועברו לידי נאס"א. לדבריה, סוכנות החלל הורתה לקצינים בבסיס שלא למסור פרטים נוספים.

כתב העת, המתמחה בטכנולוגית חלל וטיסות, דיווח כי המעבורת צולמה באיכות גבוהה מאד. בבסיס האמריקאי יש טלסקופים המסוגלים לצלם בחדות רבה לווינים המקיפים את כדור הארץ, וניתן להבחין אף בלווין, שגודלו כ-30 סנטימטרים, ממרחק של כאלף קילומטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully