וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בסודאן: תומכי הצבא קראו להפיכה נגד הממשלה האזרחית

17.10.2021 / 15:06

המתיחות בין הכוחות המזוינים לארגוני המחאה מחריפה, וכמה אלפי אנשים צעדו בחרטום וקראו "הלאה עם ממשלת הרעב". הממשלה האזרחית מאשימה את הגנרלים בניסיון לתפוס את השלטון בכוח, כחודש אחרי שהכריזו על סיכול ניסיון הפיכה של תומכי המשטר הקודם

הפגנה של תומכי צבא סודאן בבירה חרטום, 16 באוקטובר 2021. רויטרס
הפגנה של תומכי צבא סודאן בבירה חרטום, 16 באוקטובר 2021/רויטרס

מתנגדי ממשלת המעבר בסודאן הפגינו אתמול (שבת) ברחובות חרטום וקראו לצבא להשתלט על המדינה בצל החרפת המשבר הפוליטי במדינה. כמה אלפי מפגינים התאספו מחוץ לארמון הנשיאות, וקראו "הלאה עם ממשלת הרעב" ולהפיכה צבאית.

הצבא וארגונים אזרחיים חולקים את השלטון מאז הפלת הרודן עומר אל-בשיר בשנת 2019. עם זאת, המתחים בין המחנות גדלו מאז ניסיון הפיכה בחודש שעבר, שלטענת כוחות הביטחון תוכנן על ידי חסידיו של בשיר. מאז, מנהיגי הצבא דרשו לבצע רפורמות בקואליציית כוחות החופש והשינוי, ברית אזרחית שהובילה את ההפגנות נגד בשיר ומהווה חלק מרכזי מממשלת המעבר. הכוחות המזוינים קראו גם להחליף את הממשלה, בעוד שההנהגה האזרחית מאשימה אותם בניסיון לתפוס את השלטון בכוח.

"אנחנו צריכים ממשלה צבאית, הממשלה הנוכחית לא הצליחה להביא לנו צדק ושוויון", אמר אחד המפגינים לסוכנות הידיעות הצרפתית. המפגינים דרשו מעבד אל-פתאח אל-בוהראן, ראש מועצת הריבונות, לבצע הפיכה. בניגוד להפגנות קודמות, תומכי הצבא הורשו להגיע לשערי ארמון הנשיאות ונרשמה נוכחות מועטה של כוחות הביטחון בשטח.

בניגוד להצהרות על "עצרת המיליון", בהפגנה השתתפו כמה אלפי מפגינים בלבד. בנוסף לכך, לפי דיווחים שונים, המפגינים קיבלו כסף כדי להשתתף בעצרת התמיכה בצבא, שאליה הובאו גם תלמידי מדרסות.

הפגנה של תומכי צבא סודאן בבירה חרטום, 16 באוקטובר 2021. רויטרס
הפגנה של תומכי צבא סודאן בבירה חרטום, 16 באוקטובר 2021/רויטרס

בתגובה, תומכי הממשלה מארגנים הפגנה נגדית ליום חמישי הקרוב. ראש ממשלת סודאן, עבדאללה חמדוכ, חשף ביום שישי מפת דרכים לפתרון המשבר "החמור והמסוכן ביותר" שחוותה סודאן בשנתיים שבהן מתנהל משטר המעבר. "אני לא גורם ניטרלי או מתווך בסכסוך הזה. עמדתי הברורה והנחרצת היא התיישרות מלאה המעבר האזרחי הדמוקרטי", אמר.

חמדוכ הושבע כראש הממשלה באוגוסט 2019, לאחר שהפגנות המוניות הובילו להתערבות הצבא ולהפלת משטרו בן ה-30 שנים של אל-בשיר בחודש אפריל באותה שנה. ואולם, התמיכה בממשלת המעבר דעכה בחודשים האחרונים אחרי שהרפורמות הכלכליות שהובילה הממשלה האזרחית צמצמו את סבסוד מחירי הדלק והביאו להשתוללות באינפלציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully