וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מתנחלים הציתו אש בשטח כפר פלסטיני בשומרון, חייל ששמר במקום לא התערב

עודכן לאחרונה: 16.10.2021 / 22:15

לפי ארגון "יש דין", כ-30 מתנחלים הגיעו אל הכפר בורין, ושם החלו לזרוק אבנים לעבר בית ולהצית אש בסביבתו. בתגובה לנעשה, פלסטינים החלו ליידות אבנים גם הם. לפי הארגון, בתיעוד נראה חייל שנכח במקום ולא פעל לעצירת התוקפים. באירוע נפצעו מספר פלסטינים באורח קל

בווידאו: מתנחלים מציתים אש ומשליכים אבנים בכפר הפלסטיני בורין, חייל לא פעל לעצירתם/צילום: יש דין

30 מתנחלים הציתו היום (שבת) אש והשליכו אבנים בשטח הכפר הפלסטיני בורין שבשומרון - כך לפי ארגון "יש דין". פלסטינים שהגיעו למקום, זרקו גם הם אבנים על הקבוצה. לפי הארגון, חיילים שהגיעו לאירוע לא עצרו את התוקפים הישראלים, וזרקו כארבעה רימוני הלם לעבר הפלסטינים, שכמה מהם נפצעו באורח קל.

בתיעוד של האירוע ניתן לראות מתנחלים זורקים אבנים לכיוון בית בכפר הפלסטיני, ואז ממשיכים ומציתים שדות הסמוכים לו.

לפי ארגון "יש דין", בתחילת התקרית, שהתרחשה בסביבות ארבע וחצי אחר הצהריים, קבוצה של כ-15 מתנחלים הגיעה מכיוון גבעת רונן לכפר הפלסטיני בורין. לקבוצה הצטרפו מתנחלים נוספים, עד שהקבוצה מנתה כ-30 אנשים. לפי הארגון, הם החלו לזרוק אבנים על בית הממוקם בקצה השכונה המזרחית ביישוב, ובהמשך הציתו את השדות מסביב לו.

פלסטינים הגיעו למקום וזרקו אבנים חזרה על המתנחלים. לפי יש דין, חיילים שהגיעו לזירה לא עצרו את התוקפים הישראלים, אך כן זרקו כארבעה רימוני הלם לעבר הפלסטינים. לפי דיווחים, כמה פלסטינים נפצעו באורח קל באירוע. כמו כן, ידוע על פלסטיני כבן 20 שנפצע מאבן שפגעה בראשו וטופל במקום.

מתנחלים מציתים אש ומשליכים אבנים בשטח בכפר הפלסטיני בורין שבשומרון, 16 באוקטובר 2021. יש דין, מערכת וואלה!
חייל שנכח במקום לא פעל לעצירתם של התוקפים. תיעוד מהאירוע, היום/מערכת וואלה!, יש דין

מתחילת עונת המסיק, שנפתחה בתחילת אוקטובר, ארגון "יש דין" תיעד לדברו 17 אירועי אלימות מתנחלים הקשורים בתקופה זו, בהם ישראלים תקפו פלסטינים או גרמו נזק לאדמותיהם.

ליאור עמיחי, מנכ"ל יש דין, מסר כי "נראה שאין יום שעובר שפלסטינים לא חווים אירועי אלימות מצד מתנחלים דוגמת זריקות אבנים, הצתות של שדות ומניעת גישה לאדמותיהם. בכישלונם הגורף, גורמי אכיפת החוק מאפשרים ומעודדים את האלימות הזו ובכך הם שותפים לפשע האפרטהייד המתקיים בגדה. עד מתי נמשיך לסבול את האלימות הזו שנעשת בשמנו. גנץ ובר לב, זה באחריותכם".

בעקבות המקרה, הגיש חבר הכנסת מוסי רז ממרצ מכתב לשר הביטחון בני גנץ, בו מסר את פרטי האירוע וקרא לו לפעול מיידית כדי לעצור את המתנחלים, להעמיד לדין את החייל ולהביא לשימוע מידי את מפקד היחידה המוצבת בשטח.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מתנחלים מציתים אש ומשליכים אבנים בשטח בכפר הפלסטיני בורין שבשומרון, 16 באוקטובר 2021. יש דין, מערכת וואלה!
תיעוד מהאירוע, היום/מערכת וואלה!, יש דין

מדובר צה"ל נמסר כי "כוח סיור צבאי שהוזנק לאירוע פעל לפיזור המשתתפים בעימות והזניק כוח תגבור נוסף על מנת להתמודד עם עשרות המשתתפים. כח התגבור שהגיע למרחב הותקף באבנים על ידי הפלסטינים המעורבים והגיב באמצעים לפיזור הפגנות. הסרטון שפורסם ברשתות החברתיות לא משקף את כלל ההתרחשיות במרחב ואת פעילות הכוחות. כוח הסיור הראשוני שהוזנק לנקודה הורכב ממספר לוחמים קטן והמתין להגעת כוח התגבור על מנת לפזר את המעורבים באירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully