וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל ניסיון פיגוע יידוי בקבוקי תבערה ליד ירושלים; מחבל נהרג

עודכן לאחרונה: 14.10.2021 / 23:29

כוחות צה"ל זיהו חוליית מיידי בקבוקי תבערה באזור כביש המנהרות ופתחו לעברם באש. לפי דיווחים פלסטיניים, אחד המחבלים נורה למוות והשני סוכל ונעצר. זוהי התקרית השנייה ביממה, לאחר שאמש לוחם מג"ב כבן 20 נפצע בינוני בפיגוע דריסה סמוך למחסום קלנדיה

לוחם מג"ב נפצע בינוני בפיגוע דריסה סמוך למחסום קלנדיה/דוברות משטרת ישראל

כוחות צה"ל סיכלו הערב (חמישי) ניסיון פיגוע יידוי בקבוקי תבערה באזור כביש המנהרות שליד ירושלים, בסמוך לבית ג'אלא. הלוחמים זיהו את החולייה ופתחו לעברם באש. החשודים נעצרו, אחד מהם שנפגע קיבל טיפול רפואי בנקודה על ידי כוח צה"ל ולאחר מכן נקבע מותו.

החולייה נהגה לזרוק בקבוקי תבערה מזה תקופה ארוכה וסיכנה לא מעט נהגים שנסעו בציר המרכזי בדרך לירושלים. הכוחות הבחינו בחולייה במהלך מארב שלהם באזור.

זוהי התקרית השנייה ביממה, לאחר שאמש לוחם מג"ב כבן 20 נפצע בינוני בפיגוע דריסה סמוך למחסום קלנדיה. הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים כשהוא בהכרה מלאה, עם חבלות בראש ובבטן. הלוחמים עצרו את המחבל, בן 22 תושב קלקיליה ולאחר חקירה ראשונית במשמר הגבול הוא הועבר לחקירת שב"כ.

לוחם מג"ב נפצע בינוני בפיגוע דריסה סמוך לקלנדיה, המחבל נעצר, 14 באוקטובר 2021. דוברות משטרת ישראל
רכב פלסטיני דרס לוחם מג"ב, אמש/דוברות משטרת ישראל

האירוע התרחש בעת שלוחמי מג"ב והמנהל האזרחי פינו מבנים לא חוקיים סמוך למחסום, באזור כיכר המושבעים. בעת הפינוי, רכב פלסטיני האיץ לעבר הלוחם ודרס אותו. לוחמי מג"ב ירו לעבר הרכב שהמחבל ניסה להימלט באמצעותו. בעקבות הירי פגע המחבל עם רכבו בקיר.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, קיים הערכת מצב בסמוך לזירת פיגוע הדריסה. בסיומה, אמר למפקדים כי הפיגוע "מהווה תזכורת נוספת לאיומים הקיימים בכל פעילות מבצעית ובכל תא שטח שבו אנו פועלים. הדריכות המבצעית והתגובה המהירה והנחושה שלנו, היא המפתח לנטרל כל איום באופן מידי ולמנוע פגיעה בחיי אדם".

"גם במקרה הזה", המשיך, "התגובה המהירה והפריסה המבצעית של הלוחמים בשטח מנעה פגיעה בלוחמים נוספים והובילה לסיום מהיר של האירוע ולנטרול המחבל. עלינו להמשיך לפעול בנחישות מול כל ניסיון לפגוע בכוחותינו או בחייהם של אזרחי ישראל".

סגן מפקד משמר הגבול, תת-ניצב בריק יצחק אמר ללוחמים כי הם פעלו כפי שמצופה מהם. "מיד שזיהיתם כי מדובר בפיגוע דריסה הגבתם בצורה מקצועית ונחושה תוך חתירה למגע, שהביאה בסופו של דבר לעצירת הרכב ולתפיסתו של המחבל".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully