וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהגת ההורים הארצית: מחסור כוח האדם בגנים - סכנה ממשית לילדים

עודכן לאחרונה: 14.10.2021 / 20:34

מכתב שנשלח לשרת החינוך ולשר האוצר מתריע מפני מחסור בכוח אדם בגני הילדים, שמוביל לגיוס גננות וסייעות לא מתאימות, פגיעה כלכלית בהורים והותרת הילדים ללא תחושת יציבות. "מבקשים למצוא פתרונות לאלתר, בכל דרך, כדי להציל את מערכת החינוך הציבורית", כתבו

בווידאו: רה"מ בנט מצהיר על הכוונה להפסיק עם הבידודים ההמוניים במערכת החינוך/מערכת וואלה!

הנהגת ההורים הארצית וועד הגנים שלחו הערב (חמישי) מכתב לשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ולשר האוצר אביגדור ליברמן, המתריע מפני מחסור בכוח אדם בגני הילדים, שמוביל לגיוס גננות וסייעות לא מתאימות, פגיעה כלכלית בהורים והותרת הילדים ללא תחושת יציבות.

"המשמעות הישירה של מחסור בכוח אדם בגני הילדים, הינה סגירת גנים בהתראה קצרה ובלתי נסבלת, כאשר ההורים נשארים ללא יכולת להתפרנס והילדים ללא יציבות ורצף חינוכי", כתבו ההורים. "בשל היעדר בכוח האדם, מגייסים בלית ברירה עובדים אשר פחות מתאימים למקצוע". לדברי ההורים, ישנה תופעה גוברת של גננות מחליפות וסייעות שלא מתאימות לעבודה עם ילדים.

"בשנים האחרונות נראה כי התרגל משרד החינוך שהרשויות המקומיות מחליפות את הגננות הנעדרות בסייעות", המשיכו בהנהגת ההורים הארצית, "ונראה כי לא נעשה אף מאמץ להחליף את הגננות החסרות". רפורמת "הסייעת השנייה" - לפיה תתוקצב סייעת שנייה בגן ילדים שבו מתחנכים לפחות 30 ילדים - אינה מיושמת, וסייעות שאמורות לתפקד כסייעות שניות מועברות מגן לגן בשל המחסור בכוח האדם.

ילדים בפעוטון - 20 אפריל 2018. משה שי, פלאש 90
"העומס על הצוותים מייצר כדור שלג של עייפות וחוסר מוטיבציה"/פלאש 90, משה שי

ההורים הדגישו בדאגה במכתב את המחסור בסייעות הצמודות לילדים עם צרכים מיוחדים שמשולבים במסגרות החינוכיות, שנגרם לדבריהם בגלל תנאי העבודה. "ישנם גנים רבים אשר בהם ילד עם מוגבלות, מחלה או קושי התנהגותי אשר אין לו ליווי צמוד אשר הוא זקוק לו רפואית. העומס על הצוותים מייצר כדור שלג של עייפות, חוסר מוטיבציה, ובעיקר - חוסר יכולת לראות את הילדים ולחנך אותם כמצופה". בהנהגת ההורים הוסיפו כי גם השלמת השכר על ידי ההורים לא מסייע לגיוס.

"המחסור החמור המתואר במכתב זה בקצרה, מעמיד את מערכת החינוך, בייחוד בגני הילדים, בסכנה ממשית לשלום ילדינו", סיכמה הנהגת ההורים הארצית. "משבר הקורונה, אשר העמיד את משפחות הילדים במבחנים כלכליים קשים, טרם הסתיים, וכל יום בגינו ההורים נדרשים להפסיד ימי עבודה פוגע בצורה ישירה בכלכלת ישראל בכלל וביכולת הכלכלית של משפחות רבות".

ההורים סיימו בקריאה "למצוא פתרונות לאלתר, בכל דרך, כדי להציל את מערכת החינוך הציבורית. בין היתר", פירטו, "מצופה כי יימצאו פתרונות בראש ובראשונה לגבי שכרן של עובדות אלו, תנאי העבודה וההעסקה, שיפור בכל תהליכי המיון והסינון של עובדי חינוך בגני הילדים וגיוס כוח אדם חדש ואיכותי בכל רחבי הארץ, אם על ידי שימוש בחיילות, שירות לאומי, סטודנטיות ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully