וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות במדדים למרות נתוני מקרו מפתיעים לטובה

עידו אלון

2.7.2003 / 23:02

TTI מזנקת ב-17% בעקבות הצעת הרכש; אינטרנט זהב עולה ב-8.5%; לומניס מוסיפה 4%; אמדוקס מוסיפה כ-1.5%


נתוניו החיוביים של דו"ח התעסוקה לחודש ינואר שפורסמו לפני תחילת המסחר נתנו את הטון בוול סטריט בחצי השעה הראשונה של המסחר, אולם נראה כי השפעתם פגה בשעה זו, וכמו בכל ימי המסחר בשבועות האחרונים, ההתחממות בגזרה העיראקית ממשיכה להיות תלויה כענן כבד מעל וול סטריט. הנאסד"ק מאבד כעת 0.8% והדאו יורד ב-0.4%.

דו"ח התעסוקה, אחד מנתוני המקרו שמושכים תשומת לב רבה בקרב המשקיעים, הצביע היום על שיעור אבטלה מפתיע של 5.7% בלבד, לעומת צפי לשיעור של 6%. מדובר בירידה של 0.3% מנתוני חודש דצמבר. כמו כן, מנתוני משרד העבודה האמריקאי עולה כי בינואר ייצר המשק האמריקאי 143 אלף משרות חדשות, שיא של משרות חדשות מזה 26 חודש. מספר המשרות החדשות שנוצרו בינואר טוב בהרבה מהצפי לעלייה של 69 אלף משרות בלבד, ובהשוואה לירידה של 101 אלף משרות שנרשמה בדצמבר.

לעלייה החדה במספר מקומות העבודה בארה"ב תרמה עלייה בדרישה לכוח אדם בענפי הבנייה והקמעונות. אפשר שנתון זה מסמן תפנית חיובית בכלכלה האמריקאית עת חברות רבות שינו את מדיניותן ושבו להתרחב, אולם יש לזכור כי הנתונים שפורסמו היום מושפעים גם מעונתיות - עלייה בפעילות החברות ברבעון האחרון של השנה.

דבריו של הנשיא בוש אמש על כך ש"המשחק של סדאם חוסיין נגמר", צפויים להמשיך להדהד היום, והרמז הטמון בהם בדבר אפשרותה של מתקפה הולכת וקרבה בעיראק, ימשיך לתת את אותותיו בזירת המסחר. מדד נאסד"ק זקוק לעלייה של כ-20 נקודות היום על מנת לסיים את שבוע המסחר בעליות. לדאו ג'ונס נדרשת עלייה של 125 נקודות כדי לסיים שבוע מסחר חיובי. כך או כך, הדאו ניצב כעת שוב מתחת ל-8,000 נקודות, והנאסד"ק מצוי ברמה של 1,301 נקודות.

בין המניות הישראליות מרכזת היום עניין מניית טי.טי.איי , המזנקת ב-17% למחיר של 5.1 דולרים, לאחר שחברת תים, המחזיקה כעת בכ-45% ממניות TTI, פירסמה הצעת רכש לכ-650 אלף מניות החברה במחיר של 6 דולרים למניה, המהווה פרמיה של כ-36% על מחיר הנעילה של מניית TTI אמש. תים שואפת להגיע להחזקה של למעלה מ-50% ב-TTI, כך שהיא תהפוך לבעלת השליטה בחברה ותאחד את דו"חותיה עם אלו של TTI.

מניית קומברס מאבדת 0.8% למחיר של 9.1 דולרים. לוגיקה CMG, חברת שירותי טכנולוגיית המידע (IT) הגדולה בבריטניה המתחרה בקומברס בשוק מסרי ה-SMS וה-MMS בטלפונים סלולריים, מסרה היום כי הגיעה לרווחיות במחצית שנת הכספים הפיסקלית שלה (שהסתיימה ב-31 בדצמבר), על רקע קיצוץ נרחב בעלויות תפעול. החברה מסרה כי רווחיה נותרו ללא שינוי ביחס למחצית הקודמת על אף ירידה בהכנסות. זאת, בעקבות פיטורי 315 עובדים באירלנד. מהלך הפיטורים הוביל לירידה משמעותית בהוצאות החברה.

עוד בין המניות הכבדות, צ'ק פוינט שיורדת ב-0.2% למחיר של 13.9 דולר ואמדוקס עולה ב-1.3% למחיר של 12.3 דולר. טבע עולה ב-0.8% למחיר של 35.8 דולר.

אמש לאחר המסחר פירסמה חברת אם.אר.וי , הפועלת בענף הטלקום, את דו"חותיה לרבעון הרביעי ול-2002 כולה. אלו הצביעו על הכנסות של 67.7 מיליון דולר - צמיחה של כ-11% מהכנסות הרבעון הקודם וירידה של כ-8% מהרבעון המקביל.

בשורה התחתונה בהחלט ניכר שיפור - מדובר על הפסד נקי של 17.4 מיליון דולר או 18 סנט למניה ברבעון שחלף, בהשוואה להפסד נקי של 117.1 מיליון דולר או 1.24 דולרים למניה ברבעון קודם. ברבעון המקביל מדובר בהפסד של 88.3 מיליון דולר או 1.14 דולרים למניה. שווי השוק של MRV, העוסקת בפתרונות גישה ורכיבים במערכות סיבים אופטיות, מסתכם בכ-110 מיליון דולר. מניית החברה נותרת כעת ללא שינוי.

עוד בולטות מניית לומניס שעולה ב-4% למחיר של 1.3 דולרים, בהמשך לעליות אמש בעקבות הסדר המימון החדש אליו הגיעה החברה עם בנק הפועלים. מניית אינטרנט זהב מוסיפה 8.5% למחיר של 3.5 דולרים. בשבוע שעבר התממשה המניה וסבלה מירידות, אך השבוע שבה לעלות, כך שמתחילת השנה היא זינקה בכ-200%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully