וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בטורקיה: סוכל ניסיון איראני לחטוף חייל שערק

14.10.2021 / 9:21

המשטרה ושירות הביון עצרו 8 חשודים, בהם 2 סוכנים איראנים, במחוז הסמוך לגבול עם איראן לאחר שניסו לחטוף חייל איראני. בשנים האחרונות הגבירה טהראן את פעילותה בשטח טורקיה, שבה חיים מתנגדי משטר רבים

נשיא איראן, אבראהים ראיסי במהלך ביקורו בתחנת הכוח הגרעינית בושהר, באיראן, 8 באוקטובר. רויטרס
נשיא איראן, אבראהים ראיסי במהלך ביקורו בתחנת הכוח הגרעינית בושהר, באיראן, 8 באוקטובר/רויטרס

הרשויות בטורקיה עצרו שמונה אנשים, כולל שניים החשודים כסוכנים איראנים, בחשד שניסו לחטוף חייל איראני עריק בחזרה לאיראן - כך דיווחה אתמול (רביעי) סוכנות הידיעות הרשמית אנאדולו. על פי הדיווח, השמונה נתפסו בפרובינציית ואן, שבגבול איראן, במבצע משותף של המשטרה ושירות הביון של טורקיה ב-24 בספטמבר. גורם ממשל טורקי אישר את דבר המעצרים, אך לא פירט.

באנאדולו דווח כי הסוכנים האיראנים נשלחו לטורקיה במטרה ליצור "רשת" שתחטוף ותבריח את החייל לאיראן. על פי הדיווח, הקבוצה הציעה כסף לאשתו של החייל ואיימה לפגוע בבני משפחתה באיראן אם תסרב לסייע להם לחטוף אותו. אחד הסוכנים נתפס כשניסה להיכנס לביתו של החייל, שזהותו לא ידועה. יתר ששת החשודים הם אזרחים טורקים.

בשנים האחרונות פעלה איראן כמה פעמים על אדמתה של טורקיה, שבה חיים מתנגדי משטר איראנים. בשנה שעברה, הרשויות בטורקיה עצרו 11 איש בחשד שסייעו לסוכנים איראנים להבריח מתנגד משטר בחזרה לאיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully