וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מאיימת במבצע נוסף בסוריה: "ארה"ב ורוסיה לא עמדו בהתחייבוית שלהן"

13.10.2021 / 19:10

אחרי שארדואן אמר כי הפיגועים האחרונים בצפון סוריה היו "הקש ששבר את גב הגמל", שר החוץ שלו הצהיר כי "נעשה מה שצריך עבור הביטחון" של טורקיה. הוא האשים את וושינגטון ומוסקבה בכך שלא עמדו במילתן להרחיק את הכורדים מהגבול

נשיא טורקיה, ארדואן במהלך מסע"ת באנקרה 11 באוקטובר 2021. רויטרס
אנקרה מאיימת במבצע נוסף נגד הכורדים בסוריה. ארדואן/רויטרס

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושואלו, הזהיר היום (רביעי) כי אנקרה "תעשה את מה שצריך עבור ביטחונה", בעקבות הסלמה במתקפות גבול של הכורדים בסוריה. נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן אמר ביום שני כי פיגוע שאירע ביום ראשון ושבו נהרגו שני שוטרים טורקים בצפון סוריה היה "הקש ששבר את גב הגמל".

צ'בושואלו אמר במסיבת עיתונאים באנקרה כי ארצות הברית ורוסיה לא קיימו את הבטחותיהן לסלק את לוחמי ה-YPG הכורדים מאזור הגבול עם טורקיה. "לרוסיה ולארצות הברית יש אחריות במתקפות האחרונות מכיוון שהם לא קיימו את הבטחותיהן", תקף שר החוץ. "ולכן אנחנו נעשה את מה שדרוש לביטחוננו".

טורקיה טוענת שלוחמי ה-YPG, בעלי בריתה של ארצות הברית, שיגרו טיל מונחה שהרג את שני השוטרים ביום ראשון וכן ירו פגזים יום למחרת לדרום טורקיה. אנקרה מגדירה את ה-YPG ארגון טרור והיא דורשת מוושינגטון להפסיק את תמיכתה בארגון שסייע לה להביס את דאעש בסוריה.

לטורקיה יש נוכחות צבאית בשטחים נרחבים בצפון סוריה, שבהם עוד שולטים המורדים במשטרו של בשאר אסד. היא שלחה את כוחותיה מעבר לגבול במהלך שלושה מבצעים צבאיים ביצעה בשנים האחרונות נגד הכורדים ודאעש.

טורקיה גיבשה ב-2019 הסכמים נפרדים עם מוסקבה וושינגטון לעצירת מתקפתה בצפון-מזרח סוריה, בתמורה לנסיגת הכורדים 30 ק"מ דרומית לגבול שלה. ואולם, מאז היא התלוננה שוב ושוב על הפרות ההסכמים והאשימה את שתי המדינות בכך שהן לא קיימו את ההבטחות שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully