וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: משחק הדיונון חושף את המציאות החייתית בדרום

13.10.2021 / 10:30

אתר תעמולה צפון קוריאני אמר כי הלהיט הענק של נטפליקס ממחיש את ההתרבות בדרום הקפיטליסטי "הרוויה בשחיתות ובנבלים לא מוסריים". המשטר הגביר לאחרונה את המאבק בהשפעה זרה, וקבע עונשים קשים למי שייתפס עם מדיה דרום קוריאנית

משחק הדיונון. נטפליקס,
הסדרה הפכה ללהיט עולמי. משחק הדיונון/נטפליקס

אתר תעמולה צפון קוריאה אמר כי הסדרה "משחק הדיונון" הדרום קוריאנית חושפת את המציאות של התרבות הקפיטליסטית במדינה, "הרוויה בשחיתות ובנבלים לא מוסריים". האתר Arirang Meari ציטט מבקרי קולנוע דרום קוריאניים אנונימיים, שלכאורה אמרו כי הלהיט של נטפליקס מציג "חברה לא שוויונית שבה העשירים מתייחסים אל העניים כמו אל כלי שחמט". "אנשים מבינים את המציאות העצובה של החברה החייתית של קוריאה הדרומית, שבה בני אדם מונעים לתחרות קיצונית ושבה האנושיות שלהם נמחקת", נכתב באתר הצפון קוריאני על הסדרה.

קוריאה הצפונית מטילה קנסות או עונשי מאסר קשים על מי שנתפס צופה בסרטים או תכניות דרום קוריאנים או מחקה את סגנון הדיבור שלהם, אחרי שהמנהיג קים ג'ונג און הגביר את מלחמה נגד השפעות זרות וקרא לשיפור התרבות המקומית. על פי האתר הדרום קוריאני Daily NK, שמצטט מקורות צפון קוריאניים, בסוף השנה שעברה העביר המשטר הקומוניסטי חוק "מחשבה אנטי-ריאקציונרית" שקבע עונש של עד 15 שנות מאסר במחנה עבודה על מי שיחזיק במדיה דרום קוריאנית.

התרבות הדרום קוריאנית מגונה לעתים קרובות על ידי הצפון. במרץ, נכתב ב-Arirang Meari כי כוכבי הקיי-פופ זוכים ליחס של "עבדים" מצד החברות הגדולות והם חיים "חיים אומללים" בדרום. בפברואר 2020, עיתון פרו-צפון קוריאני ביפן שיבח את הסרט הדרום קוריאני "פרזיטים" אחרי שזכה בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר. הוא כינה אותו יצירת מופת ש"חשפה את המציאות" של הפערים בין העניים והעשירים בדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully