וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה סימן את השופט, וחקירת אסון נמל ביירות תקועה

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 0:00

חקירת הפיצוץ הקטלני הופסקה שוב בעקבות עתירה חדשה מצד שרים לשעבר המבוקשים לחקירה. נסראללה דורש להחליף את השופט טארק ביטאר "ישר ושקוף", ומשפחות הקורבנות זועמות על העיכובים הבלתי-פוסקים בחקירה. ביטאר מונה לתפקיד בפברואר, אחרי שקודמו הודח בשל טענות דומות

נמל ביירות, לבנון, לאחר הפיצוץ, 4 באוגוסט 2020. AP
איש עוד לא הועמד לדין. נמל ביירות אפוף עשן אחרי הפיצוץ בשנה שעברה/AP

השופט המוביל את חקירת האסון בנמל ביירות נאלץ היום (שלישי) לעצור את החקירה בפעם השנייה בתוך כמה שבועות, זמן קצר לאחר שהוציא צו מעצר נגד שר לשעבר. טארק ביטאר, שמונה לתפקיד בפברואר לאחר שקודמו הודח בשל זימון גורמים בכירים לחקירה, סומן אף הוא על ידי אישים בולטים בלבנון. אחד מהם הוא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שדרש ביום שני למנות שופט "ישר ושקוף" במקום בטיאר, שאותו האשים כגורם מוטה בעל שאיפות פוליטיות.

ביטאר כבר נאלץ לאחרונה להשעות את החקירה למשך שבוע, לאחר ששלושה שרים לשעבר שזימן בחשד לרשלנות הגישו עתירות נגדו וביקשו להדיחו. החודש דחה בית משפט בביירות את עתירותיהם ואפשר לביטאר לחדש את עבודתו, אך אותם שרים עתרו לבית משפט אחר ובית המשפט קבע כי יש להפסיק את החקירה עד להכרעה בנושא.

זמן קצר לפני כן, ביטאר פרסם צו מעצר נגד אחד מאותם שרים - עלי חסן חליל, שר האוצר לשעבר וחבר מפלגת אמל השיעית המקורבת לחיזבאללה ושבראשה עומד יו"ר הפרלמנט נביה ברי. הצו הוצא נגדו לאחר שהוא לא התייצב היום לחקירה. גורם משפטי אמר כי עורך דינו הופיע במקומו וביקש זמן נוסף עבור ההגנה. ביטאר היה אמור לחקור ביממה הקרובה גם את ראזי זעיתר, לשעבר השר לעבודות ציבוריות, לפני שנאלץ להשעות את עבודתו בעקבות עתירת השרים לשעבר, בהם זעיתר עצמו.

ארגוני זכויות אדם וקרובי משפחה של קורבנות האסון גינו את הפוליטיקאים על שיבוש חקירת פיצוץ שאירע ב-4 באוגוסט 2020 בעקבות התלקחות של יותר מ-2,000 טונות של אמוניום חנקתי. יותר מ-200 בני אדם נהרגו באסון, אלפים נוספים נפצעו וחלקים נרחבים מעיר הבירה נחרבו. עד כה, שום גורם לא עמד לדין והרשויות בלבנון מתנגדות לקריאות ההולכות וגוברות לנהל חקירה עצמאית ובינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully