וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ממה שנחשף חושש נתניהו, אלא ממה שטרם נחשף

יוסי לוי

עודכן לאחרונה: 12.10.2021 / 15:44

רבים תוהים ואינם מבינים מדוע סרב נתניהו לעצת פרקליטו להגיע לעסקת טיעון בשלושת כתבי האישום. התשובה פשוטה, לא מכתבי האישום הוא מפחד. הצוללות, המניות, כלי השייט, מתווה הגז, מטוסי החמקן, ויתר שרציו, קשריו וחשבונותיו. ימים יגידו אם הצוללות ושאר הפרשות יצופו

לאחרונה נודע שיו"ר האופוזיציה מר בנימין נתניהו ממשיך לקבל מתנות מחברים. (כמו: האירוח בהנחה גדולה של אלפי שקלים בסוויטה במלון דן כרמל) ובעיקר החופשה בשווי עשרות אלפי שקלים בסוויטה במלון ארבע- העונות באי לאנאי שבהוואי, הנמצא בבעלותו של המיליארדר לארי אליסון, שהוא לגמרי במקרה גם עד תביעה נגד נתניהו. אולם כל המתנות לא היו מתאפשרות, אלמלא ידידינו משכבר הימים היועמ"ש הד"ר אביחי מנדלבליט. בזכות פועלו של מר מנדלבליט למען הצדק, ולהכשרת כל שרץ, יכול הנאשם להמשיך ולעשות צחוק, משלטון- החוק.

נתניהו קיבל מתנות במיליוני שקלים מחברים ובני- דודים. החל בג'יימס פאקר מאוסטרליה, דרך ארנון מילצ'ן עם התכשיטים והשמפניה, המונית האווירית- ספנסר פרטרידג' מאמריקה, ארנו מימרן מצרפת, ועד לנתן מיליקובסקי עליו השלום, שהביאו את נתניהו עד הלום.

ד"ר אביחי ירא-שמיים, אינו מסוגל למלמל פסוק אחד קטן: "עוכר ביתו בוצע בצע, ושונא מתנות יחיה". (משלי טו כז')

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט 17 ביוני 2021. ראובן קסטרו
היועמ"ש, אביחי מנדלבליט 17 ביוני 2021/ראובן קסטרו

תחת זאת כותב יועצינו וראש תביעתנו הררי- מילים, מאות- מסמכים, ואלפי פלפולים והסברים, מדוע אין מניעה שנאשם בפלילים, יכהן כשר השרים. ממש כפי שראש התביעה חייב לעסוק בעצמו בפרשת הצוללות, אחרת ימעל בתפקידו. מנדלבליט נחשף לפרשה הביטחונית החמורה מאז קום המדינה בשלושה כובעים: כפצ"ר (כפי שחשף גידי וייץ בהארץ, 6.1.21), כמזכיר ממשלה וכיועמ"ש. כל שלושת כובעיו הבכירים של ד"ר אביחי, לא הצליחו באופן מפתיע, את הכיפה שעל ראשו להניע.

מתוך המדמנה המצחינה, מתעוררות ומנקרות שאלות רבות:

*מדוע התנגד נשיא ביהמ"ש העליון אשר גרוניס (שעמד בראש ועדת האיתור י.ל) למינויו של מנדלבליט ליועץ? אגב, גרוניס מצידו דבק בזכות השתיקה, היאה לנאשמים או לפחדנים.

*מדוע התנגד היועמ"ש הקודם יהודה ויינשטיין, למינויו של מנדלבליט ליועץ?

*מדוע התעקש נתניהו למנות את מנדלבליט ליועץ, בעיקר לאור הדו"ח החמור (על התנהלותו ב"פרשת הרפז") שחיבר ויינשטיין על מנדלבליט?

*מדוע לא משך מנדלבליט את ידיו הלשות והבוחשות, מעיסוק בענייניו של נתניהו מיטיבו, ומי שמינהו לשני תפקידיו הבכירים: מזכיר ממשלה ויועמ"ש?

*כשנפתחו החקירות בפרשות נתניהו, היה מי שיעץ ליועץ, למשוך מהן את ידיו, ולו בשל מראית עין ומניעת לזות שפתיים. מנדלבליט חייך, ליטף את זקנו והשיב: "אני חייב.." למה? ככה.

*מר מנדלבליט היקר, בהנחה שההצהרה של אדוני ניתנה בדעה צלולה, וללא כול השפעה זרה, מה באמת גרם לאדוני לומר: (בכנס בחיפה) "כי מי שדורש לפתוח בחקירת- הצוללות, הוא, זה הפוגע בשלטון החוק". ועוד באותו עניין, מה גרם לאדוני למהר ולומר עוד בטרם חקר, ש"נתניהו אינו חשוד"

* מדוע המתין אדוני חודשים ארוכים, לאחר שהתגלו קלטות נתניהו-מוזס בטרם הורית לפתוח בחקירה?

*מדוע שונמכו 2 כתבי אישום, משוחד למרמה והפרת אמונים, וזאת בניגוד להמלצות הפרקליטות והמשטרה.

*האם עברו מסרים בין הנאשם לבין עדי- המדינה? מי שלח את מטרידי עד המדינה מר שלמה פילבר, והאם לא הייתה כאן פעולת הסחה והטעייה?

*מדוע לא נחקר חשד לריגול פוליטי, שבוצע לכאורה ממשרדי-פרקליטיו של הנאשם?

*מדוע לא נחקר החשד החמור לליקוט- חומרים על שופטים, במטרה לשיבוש הליכים.(כפי שנחשף בתוכנית עובדה, י.ל)

*מדוע לא נחקר החשד ל"פיגוע גריסה" במשרד ראש הממשלה?

*מדוע מתוך שבעת תיקיה המרשימים של הגברת הנכבדה, נותר רק ארנקון אחד קטן, וגם בו לא נותרה כמעט פרוטה או ענישה?

*מדוע נפגש כבודו-ראש התביעה למעלה ממאה פעמים עם הנאשם בפלילים?

*מדוע לא נחקר חשד לשיבוש הליכים, לאור העובדה הברורה שהתקיימו שיחות בין הנאשם לבין עדי התביעה? (נתניהו עצמו הודה בערוץ 12 שהתקשר לעד התביעה המרכזי בתיק 1000-("המתנות") ארנון מילצ'ן ושוחח איתו.

מדוע ולמה מוותר עד התביעה (מילצ'ן) על סנגורו (עו"ד בועז בן צור) לטובתו של הנאשם מושא עדותו? נכון שמדובר בתיק אחר. אולם רק מי שמאמין שצפרדעים הופכות לנסיכים, ופיות מביאות מתנות, לא יראה כאן חשד כבד לשיבוש הליכים

ח"כ בנימין נתניהו בפתיחת מושב החורף בכנסת 4 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
נתניהו/ראובן קסטרו

בסביבת היועץ המשפטי לממשלה, משרתים אנשי- צפרדע וצוללנים, איש לא ראה ואיש לא שמע, איש לא הבחין בשום עבירה. ומר מנדלבליט עצמו, לא שומע לא רואה, ואף פעם לא טועה.

שופטי העליון, משוכנעים שלפניהם מלאך, איש ירא שמיים ונקי כפיים, "שש כנפיים לאחד, בשתיים יכסה פניו ובשתיים יכסה רגליו ובשתיים יעופף", ואת הביקורת יחפף.

בתחרות למשוא פנים והתבטלות בפני שררה, זכה מר מנדלבליט במדליה גדולה.
לסיום, רבים תוהים ואינם מבינים מדוע סרב נתניהו לעצת פרקליטו החכם עו"ד יעקב ויינרוט עליו השלום, להגיע לעסקת טיעון בשלושת כתבי האישום. להודות בחלק מהעבירות, ולהסכים על ענישה סמלית, בתמורה לפרישתו מהחיים הפוליטיים. התשובה פשוטה, לא משלושת כתבי האישום שנחשפו והוגשו לביהמ"ש חושש נתניהו, אלא ממה שטרם נחשף: הצוללות, המניות, כלי השייט, מתווה הגז, מטוסי החמקן, ויתר שרציו, קשריו וחשבונותיו.

רק ימים יגידו אם הצוללות ושאר הפרשות יצופו ויחשפו והאמת תצא לאור ותתגלה.

יוסי לוי הוא יועץ אסטרטגי ושימש כיועץ התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully