וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטופלת של הרופא הבכיר החשוד בעבירות מין: קופ"ח מכבי טייחו תלונה

עודכן לאחרונה: 12.10.2021 / 11:40

אישה שטופלה על ידי פרופ' לוין התלוננה לקופת החולים כי פגע בה לפני כ-20 שנה. לטענתה, הקופה לא טיפלה בנושא - והרופא המשיך לפי החשד לתקוף נשים ונערות. "אמרו לי שיש מתלוננת נוספת, הבטיחו שיקראו לו לבירור", האשימה. מכבי: "לא התקבלה תלונה"

בווידאו: הארכת מעצר לפרופ' אריה לוין החשוד בעבירות מין ב-10 מטופלות/צילום: ניב אהרונסון

נעמה (שם בדוי) העידה הבוקר (שלישי) בשיחה עם וואלה! כי קופת חולים "מכבי" התעלמה מתלונתה על פרופ' אריה לוין, החשוד בעבירות מין במטופלות, לפני כ-20 שנה. היא נדהמה כשקראה כי המשטרה עצרה את פרופ' לוין, מנהל יחידה מנהל יחידה בבית החולים וולפסון, שלטענתה אנס אותה במהלך טיפול שגרתי בקופת החולים ברחובות. הרופא יובא היום לדיון בהארכת מעצרו.

"הוא היה רופא המשפחה שלנו. ההתמחות שלו בגסטרואנטרולוגיה התאימה לי כי סבלתי מבעיה במערכת העיכול", סיפרה נעמה, ותיארה את הפגיעה שלדבריה חוותה. "תוך כדי בדיקה, ללא אזהרה או הסבר, פרופ' לוין החל להחדיר את אצבעותיו באגרסיביות. הייתי בהלם. אף פעם לא חוויתי בדיקה שכזאת".

"זה הרגיש כמו אקט קר ואגרסיבי", אמרה. "לאחר הבדיקה הוא הלך לשולחן שלו להקליד על המחשב. הוא לא הישיר אליי מבט, גם כשהוא דיבר. היה בו משהו קפוא קר ומנותק כאילו הוא היה במקום אחר. הרגשתי נורא והגוף שלי התחיל לרעוד באופן לא רצוני. כשחזרתי לביתי שיתפתי את בעלי. התחושה היתה מאוד מטלטלת. תחושת רעד וחרדה".

פרופ' אריה לוין, החשוד באונס, במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 4 באוקטובר 2021. לירן לוי
פרופ' לוין/לירן לוי

נעמה סיפרה כי החליטה לא לשתוק, ולהתלונן במטרה לעצור את פרופ' לוין מלפגוע בנשים נוספות. "פניתי ל"מכבי" ברחובות ודיווחתי על מה שקרה. הדאיג אותי שעוד נשים יחוו כזאת חוויה קשה. נקראתי לבירור. הבטיחו לי שיקראו לפרופ' לוין לבירור ויעקבו אחריו. אפילו ציינו בפניי שאשה נוספת התלוננה עליו על מקרה דומה. מאז לא חזרו אליי".

"המשכתי בחיי וזה מלווה אותי עד היום. אני ניסיתי כשפניתי לפני כעשרים שנה למכבי למנוע מעוד נשים להיפגע. ממש חבל לי שרק עכשיו זה נחשף", אמרה. נעמה יצרה קשר עם המשטרה, ולמרות שחלה התיישנות, בכוונתה למסור עדות במרחב איילון שחוקר את הפרשה.

ממכבי שירותי בריאות נמסר בתגובה כי "מכבי מתייחסת ברצינות רבה לכל תלונה על הטרדה מינית ופועלת בנחישות ובשיתוף פעולה מלא עם רשויות החוק בנושא. פרופ' אריה לוין סיים את ההתקשרות עם מכבי לפני יותר משש שנים. מבדיקה של כל תקופת ההתקשרות עימו, עולה כי לא התקבלה תלונה על הטרדה מינית".

עוד בוואלה!

הרופא החשוד באונס התבקש לחדול מ"שיטות הטיפול" לפני שנים - אך המשיך לטפל בילדים

לכתבה המלאה

11 נשים הגישו תלונות

במקביל, בית המשפט השלום בתל אביב האריך היום את מעצרו של של לוין בשישה ימים - עד ליום ראשון. נציגת המשטרה בדיון טענה כי 11 נשים כבר התלוננו נגד לוין, וכי נשים נוספות צפויות להתלונן. "אין מאפיינים דומים בין הנשים - למעט העובדה שכולן טופלו על ידו", אמרה. "כרגע שתיים מהן הגיעו עם בנם לטיפול רפואי עבורו, ושם הוא פגע בהן מינית".

עם זאת, במהלך הדיון אמר עו"ד ליאור אפשטיין המייצג את לוין, מתח ביקורת על התנהלות המשטרה, ואף טען כי העימותים שעד כה התקיימו - היו רק עם קטינה ועם אמו של אחד המטופלים. "לא הטחתם בו את המתלוננות החדשות, למרות כל ימי המעצר. מה הטיעון החקירתי לזה? בואי תסבירי".
נציגת המשטרה השיבה: "לא עשינו את זה כי חסרים חומרים נוספים שחיוניים לחקירת הטחה. אתמול הוא התעייף וביקש להפסיק את החקירה, אז הפסקנו".

"לגבי שני אירועים, הוא לא מתגונן מאחורי הסברים רפואיים", אמר עו"ד אפשטיין. "מרגע שהוא אומר שזה עניין רפואי, מה זה משנה אם יש 10 מתלוננות או 10 אלף? המשטרה מנצלת את האשראי שלה. יכול להיות שלמישהו לא היה נעים בבדיקה, אבל ההבדל בין משהו שהוא אסור למשהו עשו אותו לטוב הוא חשוב. עילת המעצר קורסת. הוא טיפל בעשרות אלפים, בדרך רפואית מסוימת. החקירה צריכה להימשך, אבל הוא לא ישן שעות על שעות לצורך מה? זה משנה אם הוא יהיה במעצר בית או בתא כשהוא לא מתקלח? יש איזשהו ערך? יש פה שני תיקים - תיק פלילי, שלא מצדיק מעצר, ותיק רפואי שדורש זמן מהמשטרה. היא צריכה לקרוא מאמרים, לשמוע מומחים. לכן אני מבקש לפקח על החקירה באופן יותר נוקשה, כך שהחשוד ישוחרר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully