וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיצוני וטרוריסט": הכלא של נבלני מגביר את הלחץ עליו

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 17:38

הרשויות מגבירות את הלחץ על מנהיג האופוזיציה הכלוא, אף שהוא כבר לא מוגדר כסכנת בריחה ולכן יעבור פחות בדיקות קפדניות בלילה. לאחרונה נפתח נגדו תיק נוסף, שעשוי להשאירו בכלא לעוד עשור

בווידאו: הכרזה על הזוכים בפרס נובל לשלום לשנת 2021/צילום: רויטרס

מנהיג האופוזיציה הכלוא של רוסיה אלכסיי נבלני אמר היום (שני) כי שירות בתי הסוהר הגדיר אותו "קיצוני וטרוריסט", אך קבע כי אין עוד חשש שיימלט מהכלא.

בפוסט שפרסמו עורכי דינו של נבלני באינסטגרם, נכתב כי הוא זומן לוועדה שהצביעה פה-אחד בעד שינוי המעמד שלו. תיוגו המחודש מעיד על הגברת הלחץ של הרשויות על מבקרו הבולט ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין. הוא מרצה שנתיים וחצי מאסר על הפרת תנאי השחרור שלו אחרי שהורשע במעילה, תיק שלדבריו נתפר נגדו כדי לסכל את שאיפותיו הפוליטיות.

נבלני בירך בפוסט על העובדה שהוא כבר לא מוגדר כבעל סיכון לבריחה, ולכן בדיקות הלילה של הסוהרים יהיו פחות תכופות ותקיפות. "רק שעכשיו יש שלט שתלוי מעל הדרגש שלי שאומר שאני טרוריסט", הוסיף נבלני.

הרשויות ברוסיה טרם הגיבו על השינוי במעמדו של נבלני בן ה-45. הוא נכלא לאחר ששב לרוסיה בתחילת השנה מגרמניה, שאליה הועבר לצורך טיפול רפואיים בעקבות הרעלתו מגז עצבים בסיביר באוגוסט בשנה שעברה.

הקרמלין הכחיש כל מעורבות בהרעלתו וטוען כי הטיפול בו הוא באחריות שירות בתי הסוהר. פוטין מקפיד להימנע מלהזכיר את שמו המפורש של נבלני, בעוד שהמשטר החריף את דיכוי תומכיו ופעילותם הפוליטית לפני הבחירות לפרלמנט בחודש שעבר.

ביוני, בית משפט קבע כי הקרן של נבלני היא "ארגון קיצוני" ולמעשה הוציא אותה מחוץ לחוק. רשויות אכיפת החוק פשטו על בתיהם של רבים מבעלי בריתו או הגבילו את תנועתם. חלקם נמלטו לגלות מחוץ לרוסיה.

בנוסף לכך, בחודש שעבר פתחו הרשויות בתיק פלילי חדש נגד נבלני, שעשוי להשאירו בכלא למשך עשור נוסף. כמה מתומכיו של מנהיג האופוזיציה הכלוא מתחו ביקורת על הענקת פרס נובל לשלום לעיתונאי הרוסי דימיטרי מוראטוב בסוף השבוע, ואמרו כי נבלני היה זוכה ראוי יותר. מוראטוב בעצמו אמר כי הוא מקדיש את הפרס לנבלני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully