וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאלי: "לא ידעתי ששטרן מועמד הממשלה לראש הסוכנות, עליי להרהר בכך"

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 15:34

המפלגות מתכנסות לישיבות סיעה בכנסת וראשיהן עולים לנאום אחד אחר השני. שרת התחבורה גילתה על הרצת השר שאמירתו עוררה תרעומת דרך שאלת וואלה!: "כוונותיו לא רעות". הורוביץ: "מה ששטרן אמר פסול, נוודא שתלונות אנונימיות נבדקות"

בווידאו: השרות מיכאלי וזנדברג מגיבות על סערת שטרן וגריסת התלונות/צילום: ערוץ הכנסת

המפלגות מתכנסות היום (שני) לישיבות סיעה בכנסת, וראשיהן נואמים אחד אחר השני. בתשובה לשאלת וואלה! על הריצה של שר המודיעין אלעזר שטרן לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית, הודתה שרת התחבורה מרב מיכאלי כי לא ידעה שהוא מועמד הממשלה. "עליי להרהר בכך", הוסיפה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ עלה לדבר אחריה, והתייחס גם הוא לסערה. "אפס סבלנות להורדות מיניות. גם תלונה אנונימית צריכה להיבדק. נכון, יש מורכבות, אבל לא קל להתלונן בדבר כזה. זה סיטואציות קשות, צריך להיות פה רגיש. מה שאמר שטרן הוא פסול, ואני מקווה שכל תלונה בצה"ל נבדקה. נוודא מעתה והלאה שתלונות בצה"ל או תלונות אנונימיות בגופים אחרים ייבדקו". לגבי המרוץ לסוכנות אמר כי "המועמדות שלו חודשים ארוכים על הפרק, מה שהוא אמר לא ראוי ולא ראוי שנהג כך".

יו"ר העבודה, מרב מיכאלי בפתח ישיבת סייעתה בכנסת 4 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
מיכאלי/ראובן קסטרו

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג אמרה כי "תלונה אנונימית היא אחת הדרכים הלגיטימיות להתלונן. הדברים לא ראויים וצריך להפיק מהם את הלקח, מה היחס לתלונה מה היחס למתלוננת ולפגיעה מינית. אלעזר שטרן צריך ללמוד מהמקרה הזה, גם כחבר כנסת כשר כאיש ציבור בכיר, שמעתי שהוא חזר בו מהדברים, לדעתי הסערה שהתחוללה הבהירה שיש פה בעייתיות שיש ללמוד ממנה לקח".

הסערה פרצה אתמול לאחר ששר המודיעין הודה בריאיון ל-103FM כי התעלם מתלונות אנונימיות על עבירות מין בתקופתו כראש אגף כוח האדם בצה"ל. "המגרסה עבדה מהר מאוד", אמר, והשיב "כן. חד משמעית", כשנשאל שוב אם גרס תלונות שהגיעו אליו. את הדברים אמר בהתייחס למכתב האנונימי נגד ראש שב"כ המיועד ר'.

גובה הלהבות עלה עם פרסום העדות בצינור. בתכנית ששודרה אמש, סיפרה חיילת בעילום שם כי במהלך שירותה הצבאי התלוננה על הטרדה מינית - ושטרן איים עליה לחדול, בשיחה משותפת עם הנגד שלדבריה פגע בה. "אם תדברי על מה שהיה פה בחדר או מה שהנגד ניסה לעשות לך, הימים שלך בצבא יהיו שחורים ומרים. יהיה לך הכי רע בעולם", הזהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully