וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מהנדס בצי ואשתו ניסו למכור מידע סודי על צוללות גרעיניות

סוכני FBI עצרו את ג'ונתן טובי ואשתו דיאנה, שסברו שהם מעבירים נתונים סודיים לנציג של ממשלה זרה תמורת כסף. באחד המקרים, הם החביאו כרטיס זיכרון בתוך כריך חמאת בוטנים

הצוללת USS מיזורי יוצאת מבסיס פרל הארבור, 1 בספטמבר 2021. AP
משרד המשפטים לא ציין באיזו ממשלה זרה מדובר. הצוללת USS מיזורי/AP

מהנדס בצי של ארצות הברית ואשתו נאשמים בניסיון למכור סודות גרעיניים - כך הודיע אתמול (ראשון) משרד המשפטים. ג'ונתן טובי ואשתו דיאנה נעצרו במדינת ווירג'יניה המערבית ביום שבת, והם נאשמים שניסו למכור נתונים של תכנון צוללות גרעיניות, שהוסתרו בכריך חמאת בוטנים, לאדם שהם חשבו שייצג מדינה זרה. למעשה, היה זה סוכן FBI סמוי. טובי, בן 42, ובת זוגו, בת 45, נאשמים בהפרת חוק האנרגיה האטומית.

טובי עבד בתכנית ההנעה הגרעינית של הצי והיה בעל סיווג ביטחוני גבוה. לפי משרד המשפטים, באפריל אשתקד הוא שלח חבילה לממשלת זרה המכילה נתונים סודיים והצעה לשיתוף פעולה חשאי, כך שהיא תוכל לרכוש ממנו מידע נוסף. בהמשך, הוא החל לשלוח מיילים באמצעות דואר אלקטרוני מוצפן לאותו סוכן FBI שאותו חשב לנציג של הממשלה הזרה. שמה של אותה ממשלה לא צוין.

לאחר כמה חודשים, הזוג עשה עסקה להעברת מידע סודי תמורת כמאה אלף דולר במטבעות דיגיטליים. ביוני, השניים נסעו לווירג'יניה המערביצ כדי להעביר את הנתונים. לפי כתב האישום נגדם, בזמן שדיאנה תצפתה על המקום, ג'ונתן "הניח כרטיס זיכרון מוסתר בתוך חצי כריך חמאת בוטנים" במקום שנקבע מראש.

לאחר שהסוכן אסף את כרטיס הזיכרון, הוא העביר לטובי את התשלום וקיבל צופן לפתיחתו. בכרטיס נשמר מידע סודי על כורים גרעיניים בצוללות. באוגוסט, טובי העביר חבילה נוספת - שהוסתרה הפעם באריזת מסטיק - עם נתונים סודיים נוספים. ובשבת, במסירה השלישית לכאורה, עצרו סוכנים פדרלים את הזוג שיופיע מחר בפני בית משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully