וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סידני יוצאת מהסגר אחרי יותר מ-100 ימים: "יום החירות"

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 10:45

התושבים המחוסנים בעיר הגדולה באוסטרליה נהנים מהקלות בהגבלות המחמירות אחרי שיותר מ-70% מהמבוגרים התחסנו וחרף המשך התפרצות זן הדלתא. הפאבים פתחו את שעריהם, ובמספרות וסלוני היופי נרשמו תורים ארוכים. מנגד, מי שלא מחוסן, יישאר בביתו עד 1 בדצמבר

בווידאו: סידני יוצאת מהסגר אחרי יותר מ-100 ימים/צילום: רויטרס
פאב בעיר סידני, אוסטרליה, שנפתח מחדש אחרי סגר בן יותר ממאה ימים, 11 באוקטובר 2021. רויטרס
"התגעגענו לאווירה, זה לא כמו לשתות בבית". לקוחות בפאב "שלל המלחמה" בסידני, היום/רויטרס

הפאב הוותיק ביותר בסידני נפתח היום (שני) שעה אחת מוקדם יותר כדי לקבל את פניהם של הלקוחות הקבועים, בתום סגר בן יותר ממאה ימים בעיר הגדולה ביותר באוסטרליה. ההקלות למחוסנים נגד נגיף הקורונה העניקו להן את האפשרות לשתות שוב בירה של בוקר בבר האהוב עליהם. מנגד, תושבים לא מחוסנים נדרשים להישאר בבתיהם עד 1 בדצמבר.

זמן קצר לאחר שנפתחו הדלתות בשעה 9:00, כמה לקוחות מילאו צד אחד של הבר ב"שלל המלחמה", פאב בן כמעט מאה שנה המשקיף לעבר נמל סידני. "זו דרך החיים האוסטרלית. באים לפאב, שותים בירה, מקשקשים קצת. הם מדברים עם הצוות, הם מדברים אחד עם השני", אמר סטיבן ספיד, בעלי הפאב. ספיד ציין שאף אחד לא זוכר מתי המקום נאלץ להיסגר לתקופה כה ממושכת, אם כי לדבריו סביר להניח שזה קרה במהלך מגיפת השפעת הספרדית לפני מאה שנה.

סמו ווייסק, הפוקד את הפאב מאז 1981, אמר כי המקום מציע מפלט מהמגיפה הבלתי-נגמרת. "אנחנו באים לכאן כדי לשכוח דברים כאלה", אמר. "התגעגענו לאווירה בפאב, זה לא כמו לשתות בבית". בריאן הובס אומרה, במקור מדבלין, אמר כי טעמה של הבירה הראשונה ששתה בבר האהוב עליו הייתה "נהדרת". "ציפיתי לתענוג הזה במשך 108 ימים", אמר.

בנוסף לכך, מחוסנים יכולים לשבת במקומות פתוחים בבתי קפה ובמסעדות, ולבקר במכוני כושר, בספריות ובבריכות. גם מספרות וסלוני יופי היו היום עסוקים במיוחד, ובתי עסק רבים היו מוצפים בהזמנות ותורים ארוכים השתרכו בחוץ אחרי ארבעה חודשי סגר. במהלך התקופה הזו, התושבים לא הורשו לבקר בבתים אחרים או לנסוע מרחק של יותר מחמישה קילומטרים.

תור למספרה בעיר סידני, אוסטרליה, שנפתח מחדש אחרי סגר בן יותר ממאה ימים, 11 באוקטובר 2021. רויטרס
ראש הממשלה הזהיר מעלייה צפויה במספר הנדבקים. תור למספרה בסידני, הבוקר/רויטרס

בזכות האצת מבצע החיסונים שגמגם בתחילת הדרך, אוסטרליה מתכננת לחזור לשגרה למרות שעריה הגדולות נאבקות בהתפרצות של גרסת הדלתא המדבקת ביותר. מדינת ניו סאות' וויילס, שסידני בירתה, הקלה היום על ההגבלות לאחר שהגיעה ליעד של חיסון מלא ל-70% מהאוכלוסייה הבוגרת. הגבלות נוספות יוסרו לאחר הגעה לשיעור חיסונים של 80% ו-90%, כולל חידוש הטיסות הבינלאומיות.

ראש ממשלת ניו סאות'-וויילס, דומיניק פרוטט, תיאר את ההקלות בסגר בתור "יום החירות", תוך שהוא הזהיר כי מספר הנדבקים יעלה שוב כפי שהוכיח הניסיון במקומות אחרים.

אוסטרליה וניו זילנד השכנה פעלו בזהירות לפני חזרתן לשגרה, אף שבהן נרשם מספר נמוך של מתים ונדבקים מקורונה בהשוואה לרוב מדינות העולם. ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, קרא לתושבי סידני "ליהנות מהרגע". לדבריו, "היום זה יום שאליו חיכו רבים - יום שבו אנחנו חוגגים דברים שלקחנו כמובן מאליהם", אמר. מוריסון, שחייב להכריז על בחירות לפני מאי, היה נתון ללחץ לפתוח מחדש את המשק בעקבות הנזק הכלכלי שהסבו הסגרים ולקראת חג המולד.

ויקטוריה, המדינה השנייה בגודלה באוסטרליה, מתכננת להיפתח מחדש לקראת הקיץ, שבאוסטרליה מתחיל בדצמבר. מנגד, מדינות אחרות באוסטרליה, שבהן נרשם מספר נמוך של נדבקים, לא ציינו מתי הן יפתחו את גבולותיהן הפנימיים.

מאז שסגרה את גבולותיה הבינלאומיים במרץ אשתקד, דיווחה אוסטרליה על 1,448 מתים מקורונה ועל 130 מאובחנים לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully