וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני צניחה חופשית: 16 הרוגים בהתרסקות מטוס ברוסיה

10.10.2021 / 23:35

המטוס הוביל קבוצה של צנחנים, אך סבל מכשל במנוע ופגע בכלי רכב בעת שניסה לנחות נחיתת חירום בטטארסטן. עושה שישה אנשים נוספים נפצעו, והרשויות פתחו בחקירה. המטוס היה בבעלות מועדון תעופה שניהל קשרים עם המרכז לאימון קוסמונאוטים

16 איש נהרגו היום (ראשון) ועוד שישה נפצעו בהתרסקות מטוס במחוז טטארסטן במרכז רוסיה - כך נמסר מהמשרד למצבי חירום.

טייסי המטוס, שהוביל קבוצה שעמדה לצנוח בקפיצה חופשית, דיווחו בגובה של 70 מטר על כשל במנוע השמאלי. מושל המחוז אמר כי המטוס ניסה לנחות נחיתת חירום ליד העיר מנזלינסק, בניסיון להימנע מפגיעה באזור מיושב, אך אחת מכנפיו המטוס פגעה בכלי רכב מסחרי והוא התהפך בעת הנחיתה.

במטוס התובלה הדו-מנועי לטווח קצר, מדגם L-410 "טורבולט", היו 20 צנחנים ושני אנשי צוות. הוא היה בבעלות מועדון תעופה במנזלינסק, שסירב להגיב על התאונה בשל החקירה המתנהלת. מנהל המועדון, רביל נורמוקחמטוב, אמר כי קוסמונאוטים - אסטרונאוטים רוסים - מתאמנים באזור ומועדון התעופה אירח תחרויות מקומיות, אירופיות ואליפות עולם אחת.

ועדת החקירות, שחוקרת פשעים חמורים, אמרה כי היא פתחה בחקירה פלילית בחשד להפרת תקנות הבטיחות. בעקבות החקירה, מרכז ההדרכה הממשלתי לקוסמונאוטים הפסיק את קשריו עם מועדון התעופה.

תמונות של כמה מהצנחנים פורסמו ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת אחרי ההתרסקות. רוסיה החמירה את תקנות בטיחות התעופה בשנים האחרונות, אך תאונות אוויריות ממשיכות לקרות, במיוחד באזורים מרוחקים.

בחודש שעבר, כל ששת הנוסעים במטוס תובלה מיושן מדגם אנטונוב An-26 נהרגו כשהתרסק במזרח הרחוק של רוסיה. ביולי, נספו 28 נוסעי מטוס מדגם דומה שהתרסק בקמצ'טקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully