וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תגובה ברוטלית ויוצאת דופן": כתב אישום הוגש נגד תוקפי השוטרים בכפר קאסם

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 10:15

הפרקליטות מייחסת לשלושת החברים בארגון "השמירה" בעבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, פציעה ואיומים. לפי פרטי האישום, שניים מהם תפסו את השלישי לאחר שהתפרע ולכדו אותו במבנה. השוטרים נתקלו בהתנגדות במקום, וכשאחד מהם שלף שוקר - הוא נענה בשלושה אגרופים לפניו

תיעוד: מאבטחי חברת "‏אלחיראסה" תוקפים שוטרים באגרופים וחניקות בכפר קאסם/עריכה: אביעד בללי

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד שלושה נאשמים בתקיפת השוטרים בכפר קאסם. השלושה, אסלאם טאהא בן ה-38, עלי עיסא בן ה-33, וחמאדה עאסי בן ה-24, מואשמים בעבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, פציעה, איומים, הפרעה לשוטר והתנגדות למעצר. המשטרה הגישה בקשה להארכת מעצרם לבית המשפט השלום בפתח תקווה.

על פי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) לבית משפט השלום בכפר סבא, השלושה היו חברים בארגון "השמירה", המשויך לתנועה האסלאמית, ש"שם לעצמו כמטרה להשליט סדר באזור ולערוך 'סולחות' בין תושבי המקום". ביום שישי שעבר, בעת סיור משטרתי בכפר קאסם, דווח לשוטר הסיור ולמתנדב שהיה עמו על אדם שהתפרע, הכה כמה אנשים ופגע ברכוש. אותו אדם היה עאסי, שמאוחר יותר הצטרף לתקיפת השוטרים.

לפי המידע שקיבלו באותם רגעים, עאסי נתפס על ידי חברי כוח השיטור הבלתי הרשמי, שהכו אותו, הכניסו אותו לרכב ונסעו מהמקום. בעקבות הדיווח השוטרים הגיעו למבנה העירייה הציבורי, בו הוחזק אותו אדם על ידי חברי הארגון, וביקשו לראותו. שם, טאהא נעמד חוצץ בין השוטרים לדלת המבנה וסירב לזוז ממקומו, תוך שהוא טוען שהתערבות המשטרה רק תיצור בלאגן.

הארכת מעצר לחשודים בתקיפת שוטרים בכפר קאסם, בימ"ש השלום פתח תקווה, 3 באוקטובר 2021. ללא, פלאש 90
הארכת מעצר החשודים, לפני שבוע/פלאש 90, ללא

הנוכחים החלו להתגודד סביב השוטר והמתנדב, אליהם הצטרף קצין משטרה נוסף, לצעוק לעברם ולגדפם, עד שאחד השוטרים נאלץ לשלוף שוקר לעבר טאהא במטרה להרתיעו. בשלב זה נפתחה דלת המבנה מבפנים על ידי עאסי, וכשניסה לצאת מן המבנה החל עימות בין טאהא ששמר על הדלת מבחוץ לשוטרים שבמקום.

כתוצאה מכך, הפעיל אחד השוטרים את השוקר והצמיד אותו לבטנו של טאהא, שהגיב בשלושה אגרופים לפניו של השוטר. עיסא עמד באותו זמן בצד, צעק לעבר השוטרים וקילל אותם, עד שבשלב מסוים הצליח לצאת מהמבנה ולתקוף את השוטרים. הוא ניסה להתנגד למעצרו, ובהגיעו לתחנת המשטרה המשיך להשתולל ופצע עצמו על ידי כך שנגח עם ראשו וגופו בדלת התא בעוצמה רבה. גם במהלך הפינוי לבית החולים ניסה לתקוף את אחד השוטרים שליוו אותו במטרה לחמוק מן המקום.

עוד בוואלה!

מעל החוק: ה"מיליציה" של התנועה האסלאמית ניסתה למנוע את צילום החשודים בתקיפה

לכתבה המלאה
הארכת מעצר | ארבעת החשודים בתקיפת השוטרים בכפר קאסם. השלום, פ"ת. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התנהגות משולחת רסן". תקיפת השוטרים בכפר קאסם/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנאשמים טאהא ועיסא הסגירו עצמם מיד לאחר האירוע. טאהא נאשם בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, פציעה, הפרעה לשוטר והתנגדות למעצר. "תגובתו האלימה, הברוטלית ויוצאת הדופן בעוצמתה כלפי השוטר מעידה כאלף עדים על אופיו האלים והמסוכן ועל כך שאינו מורתע מרשויות אכיפת החוק ומהדין", צוין בכתב האישום.

לעיסא יוחסו עבירות של תקיפת עובד ציבור בכוונה להכשילו בתפקידו והפרעה לשוטר. "ליבה מצדו את הלהבות, שלח ידיו לעבר השוטרים, צעק על השוטרים וקיללם, ובהמשך אף תקף אותם. היה עד לכך שהמשיב 1 (טאהא - ס"ל) מכשיל את השוטרים - וחרף זאת פעל עמו בצוותא למניעת כניסת השוטרים למבנה ואף הוסיף והסלים את האירוע".

עאסי נמלט מן הזירה, אך הסגיר עצמו יום לאחר מכן בתחנת המשטרה. הוא מואשם בעבירות תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, תקיפת שוטר, איומים, הפרעה לשוטר והתנגדות למעצר. לגביו נאמר כי "נחשד מלכתחילה בכך שהכה עוברי אורח וסדק את שמשת הרכב של אדם אחר", ובהמשך "יצא מהמבנה, התנפל על השוטר גונזלס וחנק אותו מאחור והמשיך והכה את הקצין ברגיג לאחר מכן. התנהגותו משולחת הרסן של המשיב 2 מעידה על מסוכנות רבה מצדו".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully