וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר יוסי מימן הלך לעולמו בגיל 75

עודכן לאחרונה: 9.10.2021 / 14:18

מימן נפטר בביתו בהרצליה והותיר אחריו אישה ו-3 ילדים. הוא נולד ב-1946 בגרמניה לניצולי שואה, והיגר עם משפחתו לפרו. היה מהמשקיעים הראשונים של ערוץ 10, והיה מעורב בפרשת הדחתו של שר התשתיות יוסף פריצקי מממשלת שרון ב-2003

איש העסקים והמיליארדר הישראלי יוסי מימן הלך לעולמו הלילה (שבת) בגיל 75, בביתו בהרצליה. מימן נשוי לעורכת הדין הלית בן-ישראל ואב לשלושה ילדים: אוהד, יואב והשחקנית נועה מימן.

מימן נולד ב-1946 בגרמניה לניצולי שואה מפולין, והיגר עם משפחתו לפרו. הוא למד תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת אל-פאסו שבטקסס ולתואר שני באוניברסיטת קורנל שבניו יורק. הוא עבד בחברת הנפט אקסון מוביל ובסיטי בנק, ובשנת 1971 עלה לישראל והתגורר בהרצליה פיתוח. באמצע שנות ה-70' הקים את חברת "מרחב", העוסקת בחקלאות, אנרגיה, תשתיות ותחבורה, ויצר פעילות נרחבת בדרום ומרכז אמריקה.

יוסי מימן. ראובן קסטרו
יוסי מימן/ראובן קסטרו

מימן היה מהמשקיעים הראשונים של ערוץ 10 וכיהן כיו"ר מועצת המנהלים של הערוץ. באמצעות החברות מרחב ואמפל שלט מימן בכ-20.5% מספקית הגז המצרי "EMG". ב-2009 רכש את חברת המידע 012 סמייל.

ב-2003 מימן היה מעורב בפרשת הדחתו של שר התשתיות יוסף פריצקי מממשלת שרון. בתפקידו כשר התשתיות הלאומיות, פריצקי התנגד לחתימת ההסכם בין חברת החשמל לחברת EMG לרכישת גז טבעי ממצרים, והעדיף את אפשרות הרכישה מחברת בריטיש גז. בשל עמדתו הפעיל נגדו יוסי מימן חוקר פרטי באמצעות חברת מרחב שבבעלותו, שלא מצא כל קשר בין פריצקי לבריטיש גז. יוסף פריצקי הלך לעולמו השבוע, בגיל 66.

ב-2004 נחקר פריצקי ביחידה לחקירות הונאה בבת ים, שם העיד כי אוים על ידי אחד הלוביסטים שעבדו עבור מימן וכי נאמר לו ש"עליו להיזהר אחרת יחטוף כדור".

ב-2017 נקשר הואשם בעיתונות הפרואנית ששיחד את הנשיא אלחנדרו טולדו, שקיבל שוחד בהיקף של כ-20 מיליון דולר מחברת הבנייה הברזילאית אודרברכט, וזאת כדי לקדם את האינטרסים העסקיים שלה במדינה. על פי החשד, אודרברכט השתמשה ביוסי מימן כמתווך להעברת כ־11 מיליון דולר מכספי השוחד.

  • עוד באותו נושא:
  • יוסי מימן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully