וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער בן 16 מת לאחר שלקה בתסמונת פוסט קורונה

עודכן לאחרונה: 9.10.2021 / 18:57

הנער, עדן פיומי, אושפז תחילה במצב קשה עם תסמונת פימס בבית החולים מאיר. כשמצבו הידרדר והוא נזקק לאקמו - העבירו אותו לטיפול נמרץ לב בשניידר, שם נאלצו לקבוע את מותו. הוא לא התחסן והיה ללא מחלות רקע ידועות

בווידאו: מחקר מאשר: מתוך 2.5 מיליון מחוסנים - רק 54 לקו בדלקת שריר הלב/צילום: גרגורי באדו

נער בן 16, תושב ג'לג'וליה, מת היום (שבת) בבית החולים שניידר בפתח תקווה, לאחר שלקה בפימס - תסמונת פוסט קורונה. הנער, עדן פיומי, לא היה מחוסן וללא מחלות רקע ידועות.

הנער תחילה אושפז במצב קשה בבית החולים מאיר בכפר סבא, וכשמצבו הדרדר והוא נזקק למכונת אקמו - הועבר ליחידת טיפול נמרץ לב בשניידר, שם טופל במשך עשרה ימים. משניידר נמסר כי מותו נקבע לפנות בוקר וכי הם "משתתפים בצערה של המשפחה".

אביו של עדן, ג'מאל פיומי, סיפר כי בהתחלה לא מצאו אצלו שום בעיה. "לא יודע מה קרה שם. היינו כולם על ידו, כל פעם אומרים משהו אחר. כל פעם ששאלנו אמרו 'יציב', פתאום היום אמרו 'הלך'". הוא סיפר כי עדן היה "ילד חרוץ, צנוע ושקט. כל המשפחה נפלה מצער".

עדן פיומי בן ה-16 מג'לג'וליה שמת מפוסט קורונה. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
עדן פיומי בן ה-16/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

"מקרה זה, כמו מקרים טראגיים אחרים שאנחנו רואים, יכולים להימנע ע"י מתן חיסון", אמרה ד"ר חוזימה חמאיסי אבו סיביה, מומחית למחלות זיהומיות, שירותי בריאות כללית, מחוז צפון. "החיסון הוכיח את עצמו גם במניעת המחלה וגם במניעת סיבוכים ממנה", הדגישה.

"היישוב כולו כואב מאוד", סיפר ראבי דרוויש, ראש המועצה המקומית ג'לג'וליה. "כינסנו את הכיתה שלו, השתתפתי יחד איתם בהלוויה ונמשיך לעמוד בקשר עם המשפחה ולהקל על סבלה ולא במעט, בכל מה שאפשר". גם דרוויש ביקש להדגיש את חשיבות החיסון. "הישמעו לצוותים הרפואיים והתחסנו. אנחנו רואים שהקורונה לא פוסחת על נערים וצעירים. החיים יקרים, צריך לשמור עליהם".

ד"ר חמאיסי אבו סיביה סיפרה כי בספטמבר ניכר זינוק במספר הילדים החיוביים מתוך כלל החיוביים, ובמיוחד בחברה הערבית. "שיעור הילדים מהחברה הערבית הגיע ל-50% ומסתמן כי המגמה נמשכת גם באוקטובר. היא מייחסת זאת לשתי סיבות עיקריות: הפתיחה המלאה של מוסדות החינוך ושיעור המתחסנים הנמוך, במיוחד בקרב צעירים. "כמובן שבמקביל לעצם העובדה שהתחלואה הולכת וגוברת גם הסיבוכים עולים במגמה דומה", הסבירה.

"תסמונת ה-PIMS היא סיבוך קשה מאד של קורונה שמופיע שבועות ספורים לאחר ההדבקה ולפי איגוד רופאי הילדים בחודש ספטמבר היתה עליה ניכרת במספר הילדים שטופלו בשל סיבוכי המחלה". היא ביקשה להדגיש את חשיבות החיסון בכל שכבות הגילאים - "חיסונים מצילים חיים".

ביום חמישי תינוקת בת שבעה חודשים שנדבקה בקורונה אושפזה במצב קשה בבית החולים ספרא לילדים שבמרכז הרפואי שיבא, בעקבות תסמונת פוסט קורונה. היא הגיעה לשיבא מבית החולים יוספטל שבאילת, וחוברה למכונת אקמו.

משפחת התינוקת נפשה באילת והגיעה לבית החולים לאחר שהיא פיתחה בלילה מצוקה נשימתית. הילדה לא פיתחה תסמינים לקורונה כשנדבקה, והעובדה שהייתה חיובית בעבר התגלתה בבדיקה סרולוגית.

"מדובר בתזכורת כואבת לנזק שהקורונה יכולה לגרום. חשוב מאוד שנצא ולהתחסן כדי להגן על עצמנו, ועל אלו שאינם יכולים להתחסן", אמר ד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים. "למרות מצבה הקשה של התינוקת, אנו אופטימיים ועושים ככל שביכולתנו על מתנת לתת לה את הטיפול הטוב ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully