וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה השבוע: גולשים דיווחו על תקלות באינסטגרם ובפייסבוק

עודכן לאחרונה: 9.10.2021 / 0:27

גולשים ברשתות דיווחו על בעיות בשירותי המסנג'ר, על תקלות בעדכון הרשתות ועל כך שלא ניתן לפרסם פוסטים או סטורי. לפי אתר Downdetector, המספק תמונת מצב על תקלות אינטרנט עולמיות, התקלה הורגשה בעיקר במערב ובמרכז אירופה, צפון אמריקה, דרום אמריקה והמזרח התיכון

בווידאו: קריסת הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם וואטס אפ/צילום: רויטרס

גולשים ברשתות החברתיות דיווחו הערב (שישי) על תקלות באינסטגרם ובפייסבוק. הגולשים דיווחו על בעיות בשירותי המסנג'ר, על תקלות בעדכון הרשתות ועל כך שהם לא יכולים לפרסם פוסטים או סטורי. כשעה לאחר תחילת הדיווחים, גולשים רבים דיווחו כי התקלות נפתרו.

על פי אתר Downdetector, המספק תמונת מצב על תקלות אינטרנט עולמיות, נראה כי התקלה הורגשה בעיקר במערב ובמרכז אירופה, צפון אמריקה, דרום אמריקה והמזרח התיכון לרבות ישראל.

רשת אינסטגרם הגיבה לתלונות הגולשים: "אנו יודעים שחלקכם עשויים להיתקל בבעיות בשימוש באינסטגרם כרגע. אנו מצטערים מאוד ופועלים במהירות האפשרית לתיקון".

בפייסבוק מסרו כי הם "מודעים לכך שמשתמשים מסוימים מתקשים לגשת לאפליקציות ולמוצרים שלנו. אנו פועלים להחזיר את המצב לקדמותו במהירות האפשרית ומתנצלים על אי הנוחות". בהמשך פרסמה החברה הודעה בה נאמר שהתקלות שחוו משתמשים בפייסבוק ואינסטגרם תוקנו, וכי לתקלה אין קשר לקריסה הגדולה ביום השני. על פי ההודעה, הקשיים שחוו משתמשים היו בשל שינויי תצורה.

אפליקציות פייסבוק. ShutterStock
תקלה שנייה ברשתות החברתיות - בשבוע אחד/ShutterStock

מדובר בפעם השנייה השבוע בה מתרחשת תקלה ברשתות החברתיות, לאחר שבתחילתו רשתות פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם לא עבדו, בקריסה עולמית שארכה כשש שעות. להערכת מומחי אבטחה בעולם, ההשבתה נגרמה מתקלה פנימית בשרתים ולא כתוצאה של מתקפת האקרים. לדבריהם, כל פעולה זדונית שכזו נגד ענקיות הטכנולוגיה, שנפלו בזו אחר זו, הייתה מצריכה שיתוף פעולה נרחב מצד ארגוני פשיעה גדולים או שימוש באמצעים חדישים ביותר.

לאחר שנפתרה התקלה ראש רשת וואטסאפ וויל קאטקארט הודיע בציוץ על חזרת האפליקציה לפעילות: "תזכורת צנועה לכמה אנשים וארגונים מסתמכים עלינו מדי יום. נלמד ונצמח מזה".

מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג פרסם הודעה ברשת החברתית כשזו שבה לפעול, והתנצל בפני המשתמשים על ההשבתה. "אני יודע כמה אתם מסתמכים על השירותים שלנו כדי להישאר בקשר עם יקיריכם", כתב.

פייסבוק, שהודתה בקיומה של התקלה, לא סיפקה פרטים לגביה או לגבי מספר המשתמשים שהושפעו ממנה. "אנחנו מתנצלים בפני הקהילה העצומה של אנשים ועסקים שתלויים בנו ברחבי העולם", מסרה, "עבדנו קשה ואנחנו שמחים להודיע שהשירותים שלנו חוזרים לאוויר עכשיו".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully