וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 6 חיילים נפצעו בתקיפה ישראלית בבסיס תעופה צבאי באזור חומס

עודכן לאחרונה: 9.10.2021 / 9:18

גורם צבאי סורי אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית כי החיילים נפצעו בתקיפה בשדה התעופה הצבאי T4, בו יש נוכחות איראנית, ושהותקף כמה פעמים על ידי ישראל בשנים האחרונות. "ההגנה האווירית הגיבה לתוקפנות הישראלית שכוונה לאזור מרכז המדינה", נמסר בכלי התקשורת בסוריה

בווידאו: דיווח בסוריה על תקיפה ישראלית אווירית באזור חומס/ללא קרדיט

שישה חיילים נפצעו בתקיפה ישראלית בבסיס התעופה הצבאי T4 במרכז סוריה - כך אמר הערב (שישי) גורם צבאי סורי לסוכנות הידיעות הממלכתית במדינה סאנ"א. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בבסיס שממוקם באזור חומס יש נוכחות איראנית. מדובר ביעד שהותקף כמה פעמים על ידי ישראל בשנים האחרונות.

לפי הדיווחים במדינה, מערכות ההגנה הופעלו ויירטו לכאורה את התקיפה הישראלית באזור חומס. "ההגנה האווירית הגיבה לתוקפנות ישראלית שכוונה לאזור המרכז", נמסר בכלי התקשורת בסוריה.

בתקיפה האחרונה שדווחה, שהתרחשה בתחילת ספטמבר, דיווחה רשת הטלוויזיה הרשמית בסוריה כי מערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו לאחר תקיפה אווירית באזור דמשק. לאחר מכן בצה"ל זיהו שיגור של טיל נ"מ משטח סוריה לישראל, שהתפוצץ מעל הים. לא הופעלה התרעה, אך תושבים באזור המרכז דיווחו כי שמעו הדי פיצוצים חזקים. גורם צבאי סורי אמר אז כי מערכות ההגנה יירטו בהצלחה את רוב הטילים "שנורו על ידי האויב הישראלי מכיוון ביירות".

דיווח בסוריה: תקיפה ישראלית אווירית באזור חומס, 22 ביולי 2021. ללא קרדיט, צילום מסך
תקיפה ישראלית אווירית באזור חומס, יולי/צילום מסך, ללא קרדיט

כשבועיים לפני האירוע בספטמבר, דיווחו כלי התקשורת בסוריה כי חיל האוויר הישראלי תקף בשטח המדינה, גם אז באזור דמשק. מקורות לבנוניים דיווחו על תנועת מטוסים של חיל האוויר הישראלי מעל ביירות ודאחייה. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי מדובר בתקיפה ישראלית על אתרים צבאיים.

באפריל חדר טיל נ"מ ששוגר מסורי את המרחב האווירי הישראלי, ונפל באזור דימונה. השיגור בוצע זמן קצר אחרי שבתקשורת הסורית דווח כי ישראל תקפה מטרות סמוך לדמשק, וכי מערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו. בתגובה לאותו שיגור, חיל האוויר תקף את הסוללה ששיגרה את הטיל וכן סוללות טילי קרקע-אוויר נוספות במרחב הסורי.

מתחקיר ראשוני שבוצע בצה"ל עלה כי טיל קרקע-אוויר מסוג SA-5 שוגר על ידי סוללה של צבא סוריה מדרום רמת הגולן הסורית. לאחר זיהוי השיגור, וחדירת המרחב האווירי הישראלי, הופעלה מערכת הגנה אווירית של צה"ל במטרה ליירט את הטיל. כמו כן, לפי התחקור הראשוני - לא בוצע יירוט בפועל. הטיל שנורה התפוצץ באוויר וחלקיו נפלו במרחב הנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully