וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל לא תיפגש עם יו"ר האופוזיציה נתניהו בביקור הפרידה שלה בישראל

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 18:39

יחסיה של הקנצלרית היוצאת עם נתניהו היו קרירים מאוד. בביקורים קודמים בישראל נפגשה מרקל עם מי שכיהן כיו"ר האופוזיציה. בכיר גרמני: מרקל מגיעה בעקבות הזמנה של ראש הממשלה בנט ולא צפויה לפגוש חברי כנסת

אנגלה מרקל: "מקווה שבפעם הבאה תהיה גם אישה בין המנהיגים העתידיים"/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

קנצלרית גרמניה היוצאת אנגלה מרקל לא מתוכננת להיפגש עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו במהלך ביקור הפרידה שלה בישראל בתחילת השבוע הבא - כך נודע היום (חמישי) לוואלה!. בביקורים קודמים בישראל מרקל נפגשה עם יו"ר האופוזיציה, כמו למשל ציפי לבני ב-2011. שלוש שנים לאחר מכן נפגשה עם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג כשביקר בברלין.

היחסים בין מרקל לבין נתניהו היו טעונים וקרירים מאוד. מרקל איבדה אמון בנתניהו כבר בשלב מוקדם אחרי שחזר ללשכת ראש הממשלה ב-2009. בין השניים היו כמה עימותים על רקע חוסר שביעות רצון של הקנצלרית מהתנהלות נתניהו בנושא הפלסטיני, אבל יותר מכך בגלל תחושתה שפעם אחר פעם הוא לא עמד במילתו בסוגיות שונות - ובמקרים מסוימים הדליף באופן מעוות קטעים משיחותיהם. ב-2017 הגיעו הדברים לשיא, כשמרקל ביטלה פסגה משותפת של ממשלות ישראל וגרמניה על רקע העברת החוק שמאפשר הפקעה של קרקעות פרטיות של פלסטינים.

מסע"ת של ראש הממשלה וקנצלרית גרמניה במלון המלך דוד 4 באוקטובר 2018. רויטרס
יחסים קרירים. נתניהו ומרקל, 2018/רויטרס

יאיר נתניהו, בנו של יו"ר האופוזיציה, תוקף בשנים האחרונות באופן קבוע ובפומבי את ממשלת גרמניה ומאשים אותי כי היא מתערבת בפוליטיקה הפנימית בישראל באמצעות מימון ארגוני שמאל ישראלים. במאי 2020 זכה יאיר נתניהו לתמיכה מצד אחד מחברי מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה, שהשתמש בדבריו של בנו של יו"ר האופוזיציה כדי לתקוף את האיחוד האירופי ואת מרקל.

במהלך ביקורה בישראל תיפגש מרקל עם הנשיא הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד. היא תשתתף בישיבה של ממשלת ישראל ותבקר ביד ושם. בכיר גרמני אמר לוואלה! בתגובה כי הקנצלרית מגיעה בעקבות הזמנה של בנט ואינה צפויה לפגוש במהלך הביקור חברי כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully