וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עינויים ואונס של אסירים: הדלפות מהכלא ברוסיה חושפות אלימות קשה מצד הסוהרים

מדליף בלארוסי שעבד באחד ממתקני הכליאה במדינה העביר כמות עצומה של חומרים לארגון זכויות אדם, ופרסומם הוביל להתפטרותו של בכיר בשירות בתי הסוהר: "הוכחה לקיומם של עינויים שיטתיים". בקרמלין: "אם החומרים אמיתיים, זו עילה רצינית לחקירה"

בווידאו: תיעוד קשה של התעללות באסירים ברוסיה/צילום: GULAGU.NET ורויטרס

הרשויות ברוסיה חוקרות טענות לעינויים ולאונס במערכת בתי הסוהר במדינה, לאחר הדלפה של סרטונים שתיעדו אלימות קשה נגד האסירים. יותר מאלף סרטונים הודלפו לארגון זכויות האדם Gulagu.net, שטוען שהצילומים מוכיחים שמאות אנשים עונו בבתי הכלא ברוסיה.

בסרטון אחד מתועדת התעללות באמצעות מקל באסיר עירום בבית חולים בכלא בעיר סראטוב. בסרטון אחר, נראה אדם שוכב הפנים כלפי מטה כשידיו מודבקות מאחורי גבו, בזמן שסוהר מצמיד את מגפו אל גבו. לפי הארגון, החומרים הועברו לו על ידי מדליף בלארוסי אנונימי, ששירת בכלא בסראטוב.

"אם החומרים האלו יוכיחו כמהימנים, תהיה זו עילה לחקירה רצינית", אמר דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב. הוא הוסיף כי שירות הכלא הפדרלי, המפקח על בתי הכלא ברוסיה, בודק את העניין.

אלימות של סוהרים כלפי אסירים בבית כלא ברוסיה. GULAGU.NET, צילום מסך
יותר מאלף סרטונים הודלפו לארגון זכויות האדם Gulagu.net/צילום מסך, GULAGU.NET
אלימות של סוהרים כלפי אסירים בבית כלא ברוסיה. GULAGU.NET, צילום מסך
בעיית העינויים בבתי הכלא קשה מאוד והממשלה לא עושה מספיק"/צילום מסך, GULAGU.NET

צוות חוקרים של שירות הכלא הפדרלי נשלח לכלא סראטוב כדי לאמת את הטענות, בעוד שהתביעה מנהלת חקירה. לפי דיווחים ברוסיה, מפקד שירות הכלא במחוז, אלכסיי פדוטוב, הגיש מכתב התפטרות בעקבות השערורייה.

"זאת הפעם הראשונה שבה מגני זכויות אדם משיגים כמות כה גדולה של מידע המוכיח את קיומם של העינויים השיטתיים ברוסיה", אמר מייסד Gulagu.net, ולדימיר אוסצ'קין, לסוכנות הידיעות הצרפתית. אושצ'קין טוען כי 200 אסירים עונו ואנסו בכלא הרוסי, ו-40 מתועדים בסרטונים. הוא הבטיח לפרסם חומרים נוספים בימים הקרובים.

טניה לוקשינה, מארגון Human Rights Watch, אמרה כי הארגון לא יכול לאמת את הסרטונים, אך הם "מקור לדאגה רבה"."בעיית העינויים בבתי הכלא הרוסים חריפה מאוד והממשלה לא עושה מספיק כדי להבטיח חקירה יעילה", מסרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully