וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם אמצעי לחימה, מודיעין ותקשורת: רכב השטח החדש של צה"ל

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 16:55

יותר משנה אחרי שנרכש על ידי התעשייה האווירית, זרוע היבשה תמליץ לרמטכ"ל בימים הקרובים על כלי רכב חדשים ליחידות המובחרות. לפי גורמים בזרוע היבשה, הבחירה התעכבה במשך שנים בשל "מלחמות אגו בין יחידות, כשכל אחת רצתה מפרט טכני שונה לפי הייעוד האופרטיבי שלה"

זרוע היבשה בצה"ל תציג לרמטכ"ל בימים הקרובים את המלצותיה בבחירת רכב שטח ליחידות המובחרות. בעשור האחרון לא הצליחו בכירי זרוע היבשה בצה"ל להכריע בבחירת ג'יפ עתידי שיחליף את "רגל עץ", ג'יפ הלנדרובר דיפנדר המיושן של היחידות המובחרות בצה"ל. בשבוע האחרון סיכם מפקד זרוע היבשה יואל סטריק את ההכרעה על החלופות ואמור להציג בימים הקרובים את ההמלצות לרמטכ"ל אביב כוכבי.

לפי גורמים בזרוע היבשה, מסתמן כי ההמלצה של זרוע היבשה מתמקדת ברכבי השטח שמייצר עידו כהן, שחלקם נרכשו בעבר על ידי התעשייה האווירית. מדובר בכלי רכב מסוג zibar, z-mag ו-zd, רכבי שטח עליהם ניתן להתקין אמצעי תקשורת מגוונים, אמצעי הגנה ואמצעי לחימה שכוללים מקלעים וטילי נ"ט, מודיעין, תקשורת ואיסוף.

ה-"Z-MAG" ,רכב השטח הייחודי שפותח בישראל. תע"א, אתר רשמי
רכב ה-Z-MAG, הג'יפ החדש של צה"ל/אתר רשמי, תע"א

לדברי הגורמים, היו כמה נקודות עיקריות שעיכבו במשך שנים את בחירת הג'יפ החלופי. "היו מלחמות אגו בין יחידות שכל אחת רצתה מפרט טכני שונה לפי הייעוד האופרטיבי שלה. כתוצאה מכך לא היו פשרות ולכן לא ניתן היה להתקדם והיחידות נאלצו להפעיל מבצעים עם רכב ישן. לאחר מכן התנהל ויכוח סביב גובה התקציב, תנאי התשלום, והאם לרכוש מכספי סיוע אמריקאים או תוצרת כחול לבן".

מדובר צה"ל נמסר כי "לאור צורך שעלה מעוצבת האש לחידוש פלטפורמות רכובות, גובשה תכנית רכש לכלי רכב חדשים ויעודיים שיענו על הצורך המבצעי של העוצבה. בחירת הכלי החדש נעשתה לאחר ניסויים רבים ושונים של כלים מבצעיים בשטח, תוך שכלול כלל הקריטריונים למתן מענה מבצעי איכותי. רכש הכלי החדש יתקיים כחלק מהתכנית הרב-שנתית הצה"לית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully