וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסלו, נתפסו או נחשפו: "ה-CIA איבד עשרות סוכנים בעולם"

בניו יורק טיימס נחשף מזכר שנשלח לכל תחנות ה-CIA בעולם, ובו צוין באופן חריג מספר המודיעים שחוסלו בשנים האחרונות. בין היתר, רוסיה, סין, איראן ופקיסטן פיתחו כלים לאיתור אותם מרגלים, שחלקם הופכים לסוכנים כפולים. "אף אחד לא משלם את המחיר"

לוחם טליבאן בבסיס הרוס של ה-CIA בקאבול, אפגניסטן, 6 בספטמבר 2021. GettyImages
לוחם טליבאן בבסיס CIA הרוס בקאבול, בחודש שעבר/GettyImages

ראשי המערך לריגול נגדי בארצות הברית שלחו מזכר לכל תחנות ה-CIA בעולם שבו ציינו כי מספר מדאיג של סוכנים נתפס או הוצא להורג - כך דווח אתמול (שלישי) בניו יורק טיימס. היחידה לריגול נגדי ב-CIA חוקרת עשרות תקריות בשנים האחרונות, שכללו הוצאה להורג, מעצרים או חשיפה של מודיעים זרים. באופן חריג, ההודעה נשלחה דרך מזכר סודי ביותר, שכלל את המספר הספציפי של הסוכנים שחוסלו על ידי שירותי ביון יריבים.

גורמים בכירים אמרו כי רמת הפירוט מעידה על החשיבות של המזכר. בניו יורק טיימס ציינו כי הודעה הנוקבת במספר ספציפי של סוכנים מחוסלים בדרך נשמרת בחשאי מהציבור, ואפילו מעיני חלק מעובדי סוכנות הביון המרכזית. המזכר, שהזכיר גם את סוגיית העדפת "המשימה על הבטיחות", פורסם לאור מאמציהן של רוסיה, סין, איראן ופקיסטן לאתר סוכנים של ה-CIA ולהפוך אותם לסוכנים כפולים.

המזכר ציין בעיות נוספות ב-CIA, כמו אמון רב מדי במקורות, תהליך גיוס מהיר והעדר תשומת לב ראויה לסכנות מודיעיניות אפשריות. החשיפה המוגברת של מודיעים של ה-CIA ממחישה כיצד שירותי מודיעין זרים פיתחו דרכים מתוחכמות יותר לחשיפת צעדי סוכנות הביון האמריקנית. לפי ניו יורק טיימס, האמצעים האלו כוללים שימוש באינטליגנציה מלאכותית, כלים לזיהוי פנים ושיטות פצחנות אחרות.

העיתון דיווח כי קצינים ב-CIA קודמו לעתים על גיוס מרגלים ללא קשר להצלחתם, להישגיהם או לאיכותם של אותם מרגלים. "אף אחד לא משלם את המחיר כשדברים משתבשים עם סוכן", אמר לניו יורק טיימס דאגלס לונדון, ששירת בעבר ב-CIA ולא היה מודע למזכר. "לעתים דברים יוצאים מתחום שליטתנו, אבל יש גם מקרים של רשלנות והזנחה וגורמים בכירים לעולם לא נותנים דין וחשבון".

לדברי גורמים שקראו את המזכר, הוא יועד לקצינים בעלי המעורבות הישירה ביותר בגיוס ובסינון מודיעים פוטנציאליים חדשים. ב-CIA סירבו להגיב על הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully