וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון מכחישים שהושגה רגיעה עם חמאס: "נערכים להסלמה"

6.10.2021 / 11:50

גורמים במערכת הביטחון הכחישו את הדיווחים אודות ההבנות אליהן הגיעו ארגון הטרור וישראל בתיווך מצרי. עם זאת, הגורמים אמרו לוואלה! כי הדרישה להתקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים לא תרד מהפרק בשיחות הקרובות. במקביל, בצה"ל נערכים לאפשרות של הסלמה בהיעדר התקדמות

ישראל וחמאס לא הגיעו להסכם רגיעה ברצועת עזה - כך אמרו היום (רביעי) גורמים במערכת הביטחון לוואלה!. הגורמים הכחישו את הדיווחים כי הושגו הבנות בתיווך מצרים, והבהירו כי הדרישה להתקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים לא תרד מהפרק בשיחות הקרובות. בצה"ל נערכים לאפשרות של הסלמה בהיעדר התקדמות.

בתחילת השבוע ביקרה בקהיר משלחת של בכירי חמאס מרצועת עזה וממדינות נוספות במסגרת דיונים על המשך תהליך ההסדרה, שיקום רצועת עזה ופתרון נושא השבויים והנעדרים. במקביל, דנו הצדדים בלוחות הזמנים של מעבר רפיח ונושאים נוספים שקשורים לתחום האזרחי-ביטחוני, בדגש על תנועות פלסטינים דרך מצרים, ואישורים מיוחדים למעבר קבוצות דרך מעבר ארז וסחורות שעד כה נאסרו למעבר דרך כרם שלום.

תקיפת משגר רב קני במבצע "שומר החומות". דובר צה"ל
המסר של מצרים - שקט לאורך זמן ברצועת עזה הוא יעד משמעותי. אנשי חמאס בעזה/דובר צה"ל

לדברי גורמים במערכת הביטחון, מצרים העבירה מסר להנהגת חמאס כי היא רואה בשקט לאורך רצועת עזה יעד משמעותי, וכדי להשיג אותו הועברו מסרים בנושא לכל הצדדים מנשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי.

המצרים הבהירו לצמרת חמאס כי ישראל פועלת להשגת מתווה תשלומים שהתעכבו עבור הפקידים ברצועת עזה, סוגיה שמעוררת בהנהגת חמאס כעס גדול ואיומים להפר את השקט בגבול הישראלי. לשם כך, הודיעו בכירי חמאס כי יאפשרו לישראל להציג פתרון בשבועיים הקרובים - ובהם יישמר השקט.

פעילות חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה, 17 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
במערכת הביטחון נערכים לכל התרחישים. חיילי צה"ל בגבול עזה/פלאש 90, יונתן זינדל

בימים הקרובים תגיע משלחת מצרית לישראל ובה מסרים מארגון הטרור כדי לקדם את נושא ההסדרה, השיקום והשבויים והנעדרים. גורמים במערכת הביטחון טענו כי ייתכן שיגיעו להסכמה על מתווה תשלומים לפקידים כבר בשבוע הבא, אך לא יהיה שינוי במדיניות של הסדרה ושיקום תמורת החזרת השבויים והנעדרים.

במקרה שהשיחות לא יסתיימו בהסכם, בפיקוד הדרום נערכים לכלל התרחישים, כולל משבר בנושא משכורות הפקידים והאפשרות שחמאס יאותת לחוליות טרור לפעול לאורך הגדר או לשגר רקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully