וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להונאה במטבעות דיגיטליים: 26 נעצרו במרכז במבצע משותף עם ה-FBI

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 9:46

במסגרת הפרשה, שנחקרה בשיתוף עם סוכנות הביון האמריקנית, במשטרה חושדים שהם הונו תושבים אמריקנים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. מבצע מעצרים מקביל נערך במדינות נוספות בעולם. שני החשודים המרכזיים בפרשה יובאו היום לדיון בבקשה להאריך את מעצרם

26 תושבי גוש דן נעצרו הלילה בתל אביב בחשד למעורבות בעבירות מרמה והלבנת הון, במסווה של סחר במטבע חוץ במטבעות דיגיטליים - כך הודיעה הבוקר (רביעי) משטרת ישראל. במסגרת הפרשה, שנחקרת לאורך החודש האחרון בשיתוף עם סוכנות ה-FBI, במשטרה חושדים שהם הונו אזרחים אמריקנים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

על פי החשד, הישראלים הציעו לתושבי מזרח אירופה להשקיע במטבעות דיגיטליים שיניבו רווח גדול. הלקוחות השאירו פרטים באתר שפתחה החברה, תוך טשטוש זהותה והחלפת שמות, והחברה פנתה אליהם בהצעה להשקיע כסף. בהמשך, החברות נסגרו והאתרים נעלמו, מבלי שהלקוח קיבל את הרווח.

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
מבצע מעצרים מתואם. ניידת משטרה/ראובן קסטרו

החקירה נפתחה בעקבות דיווח שהגיע לישראל מארצות הברית, על חשד להונאה של עשרות בני אדם. לאחר שהחוקרים מיפו את המערך שבאמצעותו פעלו לכאורה, נעצרו החשודים בישראל - במקביל למבצע מעצרים במדינות נוספות בעולם. תוך כדי המעצרים החרימו השוטרים מחשבים ואמצעי אחסון דיגיטליים נוספים.

שני החשודים המרכזיים בפרשה, שניהם תושבי גוש דן בשנות ה-30 לחייהם, יובאו היום לדיון בבקשה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully