וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין: כתובות גרפיטי אנטישמיות רוססו באושוויץ

5.10.2021 / 22:27

הנהלת האתר מסרה כי הגרפיטי כלל כתובות אנטישמיות באנגלית ובגרמנית, והמשטרה המקומית פתחה בחקירת האירוע. "מתקפה מזעזעת נגד סמלה של אחת הטרגדיות הגדולות בהיסטוריה האנושית"

מחנה ההשמדה אושוויץ. GettyImages
"מתקפה שערורייתית נגד סמלה של אחת הטרגדיות הגדולות בהיסטוריה". מחנה ההשמדה אושוויץ/GettyImages

כתובות גרפיטי אנטישמיות התגלו היום (שלישי) על צריפים באתר ההנצחה של מחנה ההשמדה הנאצי אושוויץ-בירקנאו - כך נמסר מהנהלת האתר, שגינתה את המעשה באומרה שהוא "מזעזע". אתר הזיכרון משמר את מחנה ההשמדה שהוקם על אדמת פולין בידי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. יותר מ-1.1 מיליון איש, רובם יהודים, נספו בתאי הגזים במחנה או כתוצאה מרעב, קור ומחלות ששררו בו.

כפי שנכתב בהודעה שפרסם אתר ההנצחה בטוויטר, כתובות הגרפיטי נכתבו באנגלית ובגרמנית, והן כללו שתי התייחסויות מהברית הישנה שמשמשות אנטישמים לעיתים קרובות. "עבירה כזו כנגד אתר ההנצחה היא מעל הכל מתקפה שערורייתית נגד סמלה של אחת הטרגדיות הגדולות בהיסטוריה האנושית, ומכה כואבת ביותר לזכרם של כל הקורבנות של מחנה אושוויץ-בירקנאו הנאצי", כתב בציוץ אתר ההנצחה.

המשטרה פתחה בחקירת האירוע, ובוחנת מספר תיעודים וצילומי וידאו מהאירוע, ולאחר מכן הגרפיטי יוסר. הנהלת האתר הוסיפה כי אמצעי האבטחה במקום יתרחבו, אך לא יהיה ניתן לכסות את אתר ההנצחה כולו בזמן הקרוב.

בעוד שמעשי ונדליזם באתר הם נדירים יחסית, ב-2010 נכלא אזרח שבדי לשנתיים ושמונה חודשים אחרי שתכנן לגנוב את השלט "העבודה משחררת" שבשערי המחנה. מוקדם יותר השנה, קיר בבית קברות יהודי סמוך למחנה הושחת בצלבי קרס ובסמלים נאציים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully