וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת פייסבוק שהדליפה סודות מעידה בקונגרס: "החברה פוגעת בילדים ומחלישה את הדמוקרטיה"

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 23:30

פרנסיס האוגן נחשפה ביום ראשון כמקור לכמה דיווחים בוול סטריט ג'ורנל שחשפו את התנהלות בעייתית בענקית הטכנולוגיה, הנתונה ללחץ פוליטי הולך וגובר. בעדותה בקונגרס יממה לאחר קריסת הרשתות היא אמרה: "האחריות היא על צוקרברג, היישומים של החברה מחזקים את השסעים"

בווידאו: עובדת פייסבוק שהדליפה מעידה בקונגרס/צילום: רויטרס

עובדת לשעבר בפייסבוק, שהאשימה את הרשת החברתית בהעדפת רווחים על פני בטיחות, אמרה הערב (שלישי) בעדותה בקונגרס כי החברה פוגעת בילדים ומשבשת את הדמוקרטיה. בעדותה, שנערכת יממה אחרי התקלה העולמית שהשביתה את פייסבוק למשך שעות, היא אף ציינה כי האחריות כולה היא על מייסד החברה.

"אני מאמינה שהמוצרים של פייסבוק פוגעים בילדים, מגבירים את הפילוג ומחלישים את הדמוקרטיה שלנו", ציינה פרנסיס האוגן בת ה-37. "הנהלת החברה יודעת כיצד להפוך את פייסבוק לבטוחה יותר, אך היא לא תבצע שינויים נחוצים מאחר והיעדים לרווחים האסטרונומיים שלה גוברים על בני אדם".

האוגן נחשפה ביום ראשון כמקור לכמה דיווחים בוול סטריט ג'ורנל שחשפו את התנהלות בעייתית בענקית הטכנולוגיה, הנתונה ללחץ פוליטי הולך וגובר. האוגן צפויה לומר למחוקקים שפייסבוק נתונה תחת פיקוח מועט, ולקרוא להם לנקוט פעולה.

פרנסס האוגן, מנהלת המוצר שעזבה את פייסבוק מעידה בקונגרס 5 באוקטבור 2021. רויטרס
החברה מעדיפה רווחים על פני טובת הכלל. האוגן, היום/רויטרס

האוגן אישרה כי החברה מודעת לכך שהיא מפרסמת תכנים בעיתיים ואף כי אנשיה מודעים לכך שחלק מהתכנים עודדו אנורקסיה בקרב צעירים. לדבריה, מה שדחף אותה להדליף הייתה התנהלות פייסבוק בזמן הבחירות לנשיאות 2020.

"הייתה שורה ארוכה של מקרים שבהם גיליתי כי פייסבוק מתעדפת את הרווחים שלה על פני טובת הכלל וביטחון הציבור", ציינה. היא המשיכה ואמרה כי המהלכים של פייסבוק מרגישים כמו בגידה בהבטחותיה לשמור על אותם אזרחים "שהקריבו הרבה כדי לשמור על טוהר הבחירות".

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, 23 אוקטובר 2019. רויטרס
"האחראי". מייסד פייסבוק צוקרברג/רויטרס

השימוע נערך בתגובה לדיווח שלפיו פייסבוק מודעת לנזק שאפליקציית אינסטגרם שבבעלותה גורמת לבריאות המשתמשים. בסקר אחד שהודלף עלתה הערכה שלפיה 30% מבנות הנוער חשות שהאפליקציה החמירה את תפיסתן ביחס לגופן.

בשבוע שעבר נערך שימוע בקונגרס לראש הבטיחות העולמית של פייסבוק, אנטיגון דייוויס, והמחוקקים האשימו את החברה בהעדפת צמיחתה הכלכלית על פני ביטחון הילדים ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully